سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات جدید افراد سیگاری که دارای سطح خونی بالای ویتامین B6 و آمینواسید، میتونین هستند کمتر در خطر ابتلا به سرطان ریه می باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دانشمندان مرکز بین المللی تحقیق درباره ی سرطان (IARC) از آن کرده اند که گرچه هنوز رابطه ی علتی بین سطح خونی این ریز مغذی ها و بروز سرطان ریه پیدا نکرده اند ولی ارتباط بین این دو مولفه می تواند پاسخی باشد برای این سوال که چرا بعضی از افراد سیگاری هرگز مبتلا به سرطان ریه نمی شوند در حالیکه گروهی از افراد غیر سیگاری یا کسانی که سابقه ی کوتاهی از استعمال دخانیات را دارند این عارضه را بروز می دهند به طور کلی در حدود 10 تا 15 درصد افراد سیگاری مبتلا به سرطان ریه می شوند .

این در حالی است که اکثرا آنها به علل دیگری چون عوارض قلبی عروقی، سکته ی مغزی و آمفیزن فوت می کنند. در این مطالعه که برای 900 بیمار مبتلا به سرطان ریه صورت گرفت مشاهده شد مقادیر بالای ویتامین B6 و متیونین باعث کاهش شصت درصدی در احتمال بروز سرطان ریه می گردد.

این یافته ها موید مطالعه ای می باشد که در سال 2005 صورت گرفته و متذکر تاثیر حفاظتی ویتامینB6 بر بروز سرطان کولورکتال در خانمها بوده است. همچنین این یافته ها با نتایج تحقیقات قبلی که ویتامین های خانواده ی B را از عوامل محافظ DNA در برابر جهش ژنی دانسته اند منطبق می باشد.

با توجه به مطالب فوق دور از ذهن نیست که رژیم غذایی حاوی مقادیر فراوان ویتامین های گروه B و اسید آمینه های ضروری به عنوان راهکاری برای پیشگیری از بروز سرطان خصوصا در افراد سیگاری مورد استفاده قرار گیرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha