اگر طبق برنامه بتوانیم ایمنی و بهداشت کارگران ساختمانی را ارتقا دهیم می توانیم هزینه های ناشی از آسیب این مشاغل به این افراد را کاهش دهیم.

با افزایش ایمنی کار هزینه های درمانی کارگران را کاهش دهیم
سلامت نیوز : دکتر عزتیان رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: ساخت و ساز حجم وسیعی را به خود در جامعه اختصاص داده است که در این موضوع کارگران ساختمانی بدون بهره مندی از تجهیزات ظاهری بهداشتی و ایمنی در حال فعالیت در این حوزه هستند.

وی با بیان این که طبعا این کارگران از هیچ نوع خدمات بهداشتی برخوردار نیستند گفت: در حالی که شرایط شغلی آنها می طلبد که از خدمات پیشرفته ای که در سطح بالای بهداشت شغلی و حرفه ای وجود دارد بهره مند باشند.

عزتیان ادامه داد: برای حفظ سلامت شغلی این کارگران برنامه هایی تحت عنوان بهداشت حرفه ای کارگران ساختمان در حال پیگیری است که در مرحله اول بزرگترین وظیفه ما این است که شفاعت کاملی از تعداد و شرایط کمی و کیفی کار آنها داشته باشیم، در مرحله بعد باید عملیاتی شدن این برنامه ها را پیگیری می کنیم.

وی با تاکید بر این که بازرسین ما با ارائه آموزش به کارگران در جهت ارتقا بهداشت این افراد تلاش می کنند اظهار داشت: عدم توجه به بهداشت حرفه ای کارگران ساختمانی می توانند انواع بیماری های ناشی از کار را ایجاد کند که هزینه سنگینی را به جامعه تحمیل کنند، هزینه ای که اگر در جای خود قبل از هر نوع حادثه و آسیب شود می تواند باعث سلامتی و حفظ عمر کارگران شود.

وی عنوان کرد: حوادث ناشی از کار بخشی از آن در اختیار وزارت بهداشت و بخشی از آن وزارت رفاه است که وزارت بهداشت وظیفه ی نظارت بر بهداشت شغلی این کارگران را دارد باید توجه داشت برای حفظ سلامت این کارگران پروتکل های دستورالعمل هایی بین دو وزارت خانه رد و بدل شده ولی به نظر می رسد که هنوز در ابتدای راه است و باید منتظر باشیم که چگونگی این ساز و کارها تعریف شود و بازرسی ها و نظارت بر اساس آن صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha