عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی به عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را بر توزیع دارو در کشور بیشتر کند، گفت: به طور حتم بخشی از مشکلات بیماران در تأمین داروهای خاص به‌علت سوء مدیریت مسئولان این وزارتخانه است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی به عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را بر توزیع دارو در کشور بیشتر کند، گفت: به طور حتم بخشی از مشکلات بیماران در تأمین داروهای خاص به‌علت سوء مدیریت مسئولان این وزارتخانه است.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره کنترل وضعیت دارو را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم بخشی از مشکلات بیماران در تأمین داروهای خاص به‌علت سوء مدیریت مسئولان این وزارتخانه است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه عملکرد مسئولان حوزه سلامت شفاف نیست، افزود:‌ هم‌اکنون جریان‌هایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در حال فعالیت هستند که مانع بهبود وضعیت سلامت می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از مدیران لایق و توانمند باید در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی قرار گیرد، تصریح کرد:‌ بزرگ‌ترین نقص این وزارتخانه نبود مدیران کارآمد و متخصص است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از وضعیت توزیع داروهای خاص در کشور، گفت: متأسفانه بیماران برای به دست‌ آوردن برخی از داروها باید مدت و هزینه‌ زیادی را صرف کنند که این موضوع با عدالت در سلامت فاصله طولانی دارد.

قربانی با اعلام اینکه در گذشته نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و هلال احمر عملکرد خوبی از بیماران خاص و صعب العلاج داشتند، یادآور شد: اما هم‌اکنون این حمایت‌ها از این افراد برداشته شده و این موضوع موجب تشدید فشار بر دوش مردم شده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در حوزه دارو سوء استفاده‌کنندگان زیادی فعالیت دارند٬ افزود: به‌طور حتم مسئولان باید از فعالیت چنین افراد و گروه‌هایی جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی به عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را بر توزیع دارو در کشور بیشتر کند، افزود: واقعیت آن است که نمی‌توان با شعار و برنامه‌های غیرکارشناسی از بروز مشکل در این حوزه جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha