دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 70257

مدیر گروه پیگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت نیشابور گفت: فعالیت بدنی در کاهش فشار خون موثر است.

سلامت نیوز: مدیر گروه پیگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت نیشابور گفت: فعالیت بدنی در کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد آذینی بور افزود: یکی از مهمترین عوامل ارتقاء سطح سلامتی و شادابی ، افزایش آگاهی و به دنبال آن تغییر نگرش و در نهایت اصلاح رفتار است که در این میان فعالیت بدنی در سلامتی افراد و فواید آن نقش مهمی دارد.

دکتر آذینی اظهار داشت: از مهمترین آثار مثبت تحرک بدنی می توان به کاهش فشارخون متوسط افراد، کاهش چربی خون مضر، عامل مؤثر در ترک دخانیات و در صورت ترک باعث کاهش موارد عود، کاهش قند خون و کنترل بهتر دیابت،عامل کارکرد بهتر قلب و عروق اشاره کرد.

وی گفت: تحرک و ورزش، عامل پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی (اثر ضد التهابی بر دیواره عروق)، جلوگیری از افزایش وزن و باعث تناسب اندام (از طریق افزایش مصرف انرزی ذخیره شده در بدن)، کاهش ابتلا به سرطان های پستان و رحم در خانم ها و سرطان های کولورکتال در دو جنس، افزایش دقت و حوصله در انجام کارها (خستگی دیرتر و شادابی بیشتر در انجام کارها)، افزایش قدرت حل مسئله و کنترل بهتر استرس است.

وی اضافه کرد: حداقل فعالیت فیزیکی برای یک شخص سالم که تأمین کننده اثرات مفید ورزش باشد 30 دقیقه فعالیت ورزشی متوسط در شبانه روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha