عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با اعلام اینکه وضعیت کنترل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور در سال ۹۱ به هیچ وجه راضی‌کننده نبود، گفت: آلودگی هوا در کشور در چند سال اخیر جان و سلامت هزاران نفر را به خطر انداخته است.

سلامت نیوز:‌ عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با اعلام اینکه وضعیت کنترل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور در سال ۹۱ به هیچ وجه راضی‌کننده نبود، گفت: آلودگی هوا در کشور در چند سال اخیر جان و سلامت هزاران نفر را به خطر انداخته است.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت ‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه وضعیت کنترل آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور در سال ۹۱ به هیچ وجه راضی‌کننده نبوده است، گفت:‌ متأسفانه مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال گذشته نتوانستند برنامه‌های مربوط به کاهش آلودگی هوا را به خوبی اجرایی کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هوا یکی از ارکان مهم سلامت مردم است، افزود:‌ آلودگی هوا در کشور در چند سال اخیر جان و سلامت هزاران نفر از مردم را به خطر انداخته است.

وی با تأکید بر عملکرد ضعیف مسئولان دولتی در بهبود وضعیت وسایل حمل ونقل عمومی در سال ۹۱، گفت: متأسفانه در سال گذشته حتی یک خودرو فرسوده هم در کشور جایگزین نشد، از طرف دیگر اعتبارات این حوزه به صورت قطره چکانی پرداخت شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه اجرای محورهای طرح کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور نیازمند اختصاص اعتبار و ایجاد ردیف اعتباری است، تصریح کرد:‌ کمیسیون تلفیق مجلس باید در جهت اختصاص اعتبار به این محورها تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

پیرمؤذن با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه فضای سبز، نصب کاتالیست بر صنایع و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های تولید بنزین یورو ۴ از محورهای طرح کاهش آلودگی کلانشهرها است، گفت: تحقق کاهش آلودگی کشور در گرو اجرای این محورها از سوی مسئولان است.

وی با یادآوری عملکرد نامناسب سازمان حفاظت محیط‌زیست در مهار ریزگردهای عربی در سال‌های گذشته، افزود: معلوم نیست چرا مسئولان برای افزایش تعامل با کشورهای مبدأ ریزگرد هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا باید به یکی از دغدغه‌های مسئولان تبدیل شود، یادآور شد: مسئولان باید با تحقق این موضوع از افزایش مرگ ومیر مردم جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha