سلامت نیوز:‌ رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از نظارت 4000 بازرس در قالب 2000 اکیپ بازرسی بر مراکز تولید و توزیع موادغذایی در طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر کاظم ندافی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی از اول اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی افزود: بازرسی‌ از این اماکن از ساعت 8 صبح تا ساعت 20 ادامه دارد. البته در استان‌هایی که به دلیل جاذبه‌های گردشگری، مسافران بیشتری دارند این بازرسی‌ها شبانه‌روزی خواهد بود.

وی همچنین گفت: 500 ناظر بر کار بازرسان نظارت خواهند داشت.

به گفته ندافی، در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، متخلفان در مرحله اول اخطار کتبی دریافت کرده و در مرحله بعد به دادگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد از اماکنی موادغذایی تهیه کنند که مجوز داشته باشند.

به گفته وی، داشتن کارت بهداشتی برای پرسنل این مراکز ضروری است. همچنین اگر مسافران از مواد غذایی بسته بندی استفاده می‌کنند، این مواد باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت استفاده از آب شبکه‌های آبرسانی شهری یا بطری‌های مجوزدار را مورد تاکید قرار داد و گفت: همچینن مردم شستن دست‌ها با آب و صابون، گندزدایی سبزیجات و میوه‌ها و استفاده از سالادهای بسته بندی شده مورد تایید وزارت بهداشت در در رستوران‌ها را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha