عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با قابل قبول دانستن ارتباط وزارت بهداشت در دوران تصدی وحیددستجردی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال 91 بهبود این ارتباط را نیازمند شفاف سازی از سوی دولت دانست و تاکید کرد: تصویب قوانین در حوزه سلامت باید همراه با ضمانت اجرایی باشد، هم‌اکنون بخش عمده‌ای از قوانین تصویب شده در مجلس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اجرایی نشده، از این‌رو قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با قابل قبول دانستن ارتباط وزارت بهداشت در دوران تصدی وحیددستجردی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال 91 بهبود این ارتباط را نیازمند شفاف سازی از سوی دولت دانست و تاکید کرد: تصویب قوانین در حوزه سلامت باید همراه با ضمانت اجرایی باشد، هم‌اکنون بخش عمده‌ای از قوانین تصویب شده در مجلس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اجرایی نشده، از این‌رو قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت ‌وگو با خانه ملت، عملکرد کمیسیون بهداشت ودرمان در سال ۹۱ را مثبت ارزیابی کرد وگفت: خوشبختانه کمیسیون سال گذشته در بحث حل مشکلات دارو و حوزه سلامت نهایت تلاش و همت را به کار گرفت.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان با حضور منظم در نشست‌های تخصصی و تذکراتشان در صحن علنی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از قوانین مهم حوزه سلامت به‌و‌سیله کمیسیون بهداشت ودرمان  در سال ۹۱ تدوین و به تصویب رسید، تصریح کرد: قانون اصلاح تنظیم خانواده و جمعیت، بررسی چالش‌های مربوط به خانواده، پیگیری مشکلات محیط‌زیست و آلودگی هوا و بررسی وضعیت اختصاص ارز دارو از مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در سال گذشته بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عملکرد کمیسیون بهداشت ودرمان در حوزه نظارت بر بخش سلامت و متولیان آن را بسیار مثبت ارزیابی کرد وگفت:‌ خوشبختانه کمیسیون هر زمانی احساس کرد که حوزه سلامت دچار تلاطم شده است، مسئولان را فراخواند و از آن‌ها توضیح خواست.

عزیزی‌فارسانی با بیان اینکه ارتباط وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی در دوران تصدی مرضیه وحیددستجردی با کمیسیون بهداشت و درمان در سال ۹۱ قابل قبول بود، یاد‌آور شد: به طور حتم هم‌اکنون بهبود این ارتباط نیازمند تلاش و شفاف‌سازی از سوی دولت است.

وی با تأکید بر اینکه تصویب قوانین در حوزه سلامت باید همراه با ضمانت اجرایی باشد، یادآور شد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از قوانین تصویب شده در مجلس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اجرایی نشده، از این‌رو قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: به‌طور حتم در امسال برای تصویب قوانین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دولت به طور کامل مصوبه‌ها را اجرایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha