سلامت نیوز: مطالعات اخیر در كشورمان نشان می دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژیاردیالامبلیا مربوط به گروه سنی 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سنی كمتر از 10 سال است.
محمد خواجوی، متخصص انگل شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ژیاردیالامبلیا از جمله عفونت های مهم انگلی است كه در برخی از مناطق ایران به عنوان یكی از معضلات و مشكلات اصلی بهداشتی و درمانی مطرح است.
 
وی با بیان اینكه با وجود اقدامات پیشگیری كننده هنوز میزان شیوع ژیاردیالامبلیا در كشور بالا است، اظهار داشت: این بیماری در تمام گروه های سنی به ویژه در بین كودكان، نوجوانان و سنین ابتدایی جوانی شایع است و عوارض مختلفی را به همراه دارد.
 
خواجوی تأكید كرد: مطالعات اخیر در كشورمان نشان می دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژیاردیالامبلیا مربوط به گروه سنی 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سنی كمتر از 10 سال است.
 
وی یادآور شد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، مصرف غذاهای آلوده، پایین بودن سطح آگاهی افراد در برخی از مناطق و ناكافی بودن اقدامات و آموزش های بهداشتی، از جمله مهمترین دلایل بروز شیوع عفونت ژیاردیالامبلیا، به ویژه در سنین پایین در برخی از مناطق كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha