سلامت نیوز: طبق آمار سالانه حدود 15 هزار نفر در اثر سوختگی در بیمارستانها بستری می شوند و سه هزار نفر در اثر این عامل فوت می‌كنند

دكتر مبین جراح پلاستیك و سوختگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در موضوع سوختگی یكی از مشكلات ما اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی است فقدان صدمات سوختگی در كشور ما هنوز بسیار بالاست به طوری كه طبق آمار حدود 200 هزار نفر سالانه به درمانگاه های سوختگی ، 15 هزار بستری و 3 هزار فوتی در اثر سوختگی گزارش می‌شود.
وی با اشاره به این كه بیشتر بیماران سوختگی را كودكان و نوجوانان زیر 15 سال هستند گفت: سوختگی دو علت دارد یكی بی احتیاطی و دیگری استفاده از وسایلی كه استاندارد های لازم را ندارند.
مبین ادامه داد: بیشتر علت سوختگی در كودكان به خاطر بی احتیاطی و عمدتا در آشپزخانه اتفاق می‌افتد همچنین بیشترین آسیب سوختگی در زنان و كودكان در منازل و برای مردان در محیط كار ایجاد می‌شود باید توجه داشته كه دومین حادثه شغلی منجر به فوت مربوط به حوادث الكتریكی است كه به طور متوسط هر روز 2 نفر در اثر حوادث الكتریكی جان خود را از دست می‌دهند.
وی خاطرنشان كرد: جامعه هدف ما كودكانو نوجوانان هستند و بیشترین تاثیر بر روی آنها را توسط والدین می‌تواند صورت گیر بنابراین نقش والدین در كاهش آسیب و دور كردن وسایل آسیب زا بسیار مهم اس و نباید از آن غافل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha