سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در کلینک‌های تخصصی و بیمارستان‌های این استان در نوروز باعث رضایت مندی مردم و مسافران شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حیدری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: امسال در ایام نوروز افزون بر ارایه خدمات تخصصی در درمانگاه تخصصی ابوالفضل (ع)، هفتم تیر و بیمارستان شهدای خلیج فارس کشیک پزشکان نیز افزایش یافته است.

وی یادآورشد: خدمات بهداشتی و درمانی به صورت دوشیفت در استان بوشهر در دست اجراست که این امر بیماری‌ها و مرگ و میر سوانح و حوادث را کاهش داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در ایام نوروز 45مورد عمل زنان و زایمان، 13مورد عمل جراحی، 27عمل اورتوپدی و شماری نیز عمل های مغز و اعصاب مربوط به بیماران تصادفی و عمل های اورولوژی و نورولوژی در این استان انجام شد.

وی گفت: در تعطیلات نوروزی سال 92 تاکنون چهار نفر فوتی براثر سوانح و حوادث در این استان گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیری دارد.

دكتر حیدری ادامه داد: در مجموع در این ایام 439 مورد ماموریت از سوی اورژانس استان بوشهر انجام شد.

وی گفت: 142 مورد بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر ناشی از تصادف‌های درون و برون شهری در ایام نوروز صورت گرفت.

دكتر حیدری با بیان این که کمپ های سلامت برای مسافران نوروزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برپا شده است افزود: یکهزارو 82 بیمار به این کمپ ها مراجعه و از سوی پزشکان ویزیت شده اند.

وی یادآورشد: در ایام نوروز همه مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی استان بوشهر فعال هستند.

دكتر حیدری اظهارکرد: همچنین در این مدت 16 داروخانه در استان بوشهر به صورت شبانه روزی فعال است که نسبت به پارسال 100درصد افزایش نشان می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تمهیدات اتخاد شده تامین داوری بیماران خاص بدون نیاز به تایید دفترچه از سوی داروخانه های مشخص در ایام نوروز انجام می شود.

وی افزود: هیچ کمبودی در زمینه داروی تخصصی و بیماران خاص در استان بوشهر وجود ندارد و حتی داروی مورد نیاز برخی از استان های همجوار نیز از طریق بوشهر انجام شده است.

دکتر حیدری یادآورشد: 46 پایگاه اورژانس جاده ای در استان بوشهر فعال است که از این شمار 11 پایگاه شهری و مابقی بین جاده ای است.

وی گفت: طرح نوروزی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی تا 17 فروردین ماه در استان بوشهر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha