بیماریهای شایع در فصل بهار، آلرژی ، بیماری های ویروسی است که با رعایت بهداشت فردی می توان از همه گیر شدن آن جلوگیری کرد.

آنفولانزا و آبله مرغان شایع ترین بیمارهای فصل بهار
سلامت نیوز : دکتر فاطمه مداد‌پور متخصص بیماری های عفونی در رابطه با بیماری های شایع فصل بهار به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بروز آلرژی در فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل ها یکی از شایع ترین بیماری های فصل بهار است.

وی افزود: سرفه ، آبریزش بینی، خارش چشم ها و عطسه از علائم مهم این بیماری است که ممکن است در بعضی از افراد به صورت هاد بروز کند و علائم مثل آبریزش بینی شدید، خارش سوزش و قرمزی چشم ها و حتی التهاب در مجاری تنفسی که ممکن است منجر به تنگی نفس شود.

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: بیماری فراگیر دیگر در فصل بهار آنفولانزا است که افراد را در گیر می کند. دکتر مراد پور اضافه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از همه گیر شدن آنفولانزا در فصل بهار رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دستها در صورت ابتلا به این بیماری عدم حضور در مکانهای عمومی است.
وی تصریح کرد" هر چه به آخر فصل بهار نزدیک می شویم شلوغ بیماری آبله مرغان را هم بیشتر می بینیم.

مراد پور اظهار داشت: افرادی که در معرض خطر بیشتری در مواجه به آبله مرغان قرار دارند بیماران با نقص ایمنی و یا سالمندان هستند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: از دیگر بیماری های فصل بهار، بیماری اریون است که می تواند افراد را درگیر کند.

وی خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به این بیماری مثل تمام بیماری های ویروسی دیگر باید علاوه بر رعایت بهداشت شخصی از حضور در اماکن عمومی تا بهبودی کامل خود داری کنند.

مراد پور یاد آور شد : افرادی که هر یک از نشانه های بیماری های بهاره در آنها بروز کرد از مصرف خود سرانه داروهایی مثل آسپرین و . . . خود داری کرد. و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی اظهارکرد: فصل بهار فصل بیماری های ویروسی  است.مؤثرترین را برای جلوگیری از بیماریهای ویروسی رعایت بهداشت فردی وعمومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha