پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۸
کد خبر: 70345

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین عمل های تزریقی زیبایی در کشورمان است. بیشترین استفاده از این عمل برای برطرف كردن چین ها و خطوط پیشانی و بین ابروهاست.

جراحی های زیبایی پرطرفدار در ایران
سلامت نیوز :  تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین عمل های تزریقی زیبایی در کشورمان است. بیشترین استفاده از این عمل برای برطرف كردن چین ها و خطوط پیشانی و بین ابروهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بازتاب زندگی ؛ ایران در سالهای اخیر با اقبال زیاد مردم نسبت به جراحی های زیبایی رو به رو شده است. بسیاری حتی با وجود اینکه هیچ نیازی به عمل جراحی ندارند به سراغ این کار می روند و حتی حاضرند به خاطر چشم و هم چشمی درد و هزینه این کار را به جان بخرند. در این میان تعدادی از این عمل های زیبایی طرفداران بیشتری دارند.

ایران از لحاظ انجام عمل جراحی زیبایی بینی در دنیا رتبه اول را به دست آورده است و حتی کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و فرانسه در رتبه های بعد از کشورمان قرار دارند. جراحی بینی در کشورمان حدود 70 درصد از جراحی های پلاستیک را تشکیل می دهد. تقریبا 80 درصد کسانی که برچسب بعد از عمل جراحی زیبایی بینی را بر چهره دارند دلیل اصلی جراحی را مشکلات تنفسی می خوانند و سعی بر توجیه دیگران دارند که به دنبال زیبایی نبوده اند و نکته جالب اینجاست که بیش از نیمی از کسانی که بینی خود را عمل می کنند از فرم جدید بینی خودشان راضی نیستند و دوباره نسبت به انجام جراحی اقدام می کنند. عمل جراحی بینی در کشورمان بسته به بیمارستان و پزشک هزینه های مختلفی دارد اما این هزینه به طور متوسط از 2 تا 10 میلیون تومان متغییر است.

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین عمل های تزریقی زیبایی در کشورمان است. بیشترین استفاده از این عمل برای برطرف كردن چین ها و خطوط پیشانی و بین ابروهاست.بر اساس برخی آمار و ارقام روزانه در تهران به طور متوسط بین دو تا سه هزار نفر برای تزریق بوتاكس به مطب ها و كلینیك های پوست و زیبایی مراجعه می كنند و تزریق آن بین 350 تا 450 هزار تومان و حتی گاهی بالاتر هزینه دارد. نکته جالب اینجاست که پزشکان همواره نسبت به عوارض احتمالی بلند مدت تزریق بوتاکس مانند دوربینی، افتادگی پلك و ابرو اشاره می کنند اما افرادی که خیلی از آنها حتی سن کمی دارند از انجام آن منصرف نمی شوند. نکته قابل تامل در رابطه با تزریق بوتاکس این است که در چند ماه اخیر اقلام بی کیفتیی برای انجام این کار به بازار راه یافته اند که اثار مخربی برای مصرف کننده دارند اما به خاطر قیمت پایین مشتریان زیادی دارند.

انجام عمل پیوند مو شاید تنها عمل جراحی زیبایی است که مردان بسیار بیشتر از زنان به دنبال آن هستند. کم مویی، ریزش مو و کچلی از مشکلاتی مهمی هستند که بسیاری از مردان با آنها رو به رو می شوند و حاضرند برای از بین بردنش هزینه های زیادی صرف کنند که تبلیغات گسترده مراکز کاشت مو شاهدی برای این امر هستند. . بسیاری از جراحی ها، پیوندها و كاشت مو به صورت سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود. به اعتقاد كارشناسان در بسیاری از موارد و با توجه به پیشرفت های علمی پیوند مو به روش های جدید یك عمل راحت است كه در اكثر موارد رضایت بیماران را هم در پی دارد البته در صورتی كه كار توسط متخصصان انجام شود. اما اگر این کار توسط یک غیر متخصص انجام شود عوارض بدی را به دنبال دارد شایع ترین عوارض این نوع عمل شامل درد و سوزش خفیف در ناحیه پشت سر، تورم پیشانی و صورت، تشكیل دلمه های كوچك روی محل های كاشت و در گاهی موارد عفونت و خونریزی خواهد بود. هزینه کاشت مو نسبت به بانک موی هر فرد متفاوت است و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن ارائه داد.
    
تزریق چربی

یكی از روش های پرمشتری جراحی زیبایی در كشور تزریق چربی در نقاط مختلف بدن همچون لب، صورت، گونه ها، زیر چشم، سینه ها و نقاط مختلف است. در این عمل پزشك تحت بی حسی موضعی حدود 100 تا 200 سی سی چربی از ناحیه شكم یا ران ها را توسط یك دستگاه مكش خفیف از یك سوراخ كوچك روی پوست تخلیه كرده و سپس با یك دستگاه مخصوص به محل مورد نظر تزریق می كند. افراد برای برجسته كردن لب ها، حجیم كردن سینه ها، پر كردن مناطق لاغر و فرورفته صورت مثل گونه و زیر چشم، پر كردن خط خنده و خطوط اطراف دهان و همچنین برای پر كردن جای آكنه و بریدگی های قدیمی به دنبال تزریق چربی می روند.  هزینه انجام چنین عملی با توجه به ناحیه ای که عمل بر روی آن انجام می شود از 1 تا 4 میلیون تومان است.
    
جراحی افزایش قد

عمل جراحی افزایش قد شاید از شایع ترین عمل های جراحی در کشورمان نباشد اما یکی از عمل هایی است که با وجود هزینه بالا و خطرات زیادی که دارد در میان قشر جوان طرفداران زیادی دارد چرا که بسیاری از نوجوانان در دوران بلوغ نسبت به وضع بدنی و روانی خود تصور درستی ندارند. در هر حال این عمل جراحی که در بیشتر موارد ناموفق است مورد تائید بسیاری از پزشکان نیست و در اکثر موارد منجر به عفونت های شدید و حتی کوتاه تر شدن قد فرد نسبت به قبل می شود. این عمل بیشتر در مراکز غیرقانونی انجام می شود و هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان دارد.

جراحی سینه  و شکم

عمل جراحی سینه بیشتر برای زنانی انجام می شود که به خاطر سرطان سینه شکل ظاهری خود را از دست داده اند و ناگریز دست به انجام چنین جراحی ای می زنند اما در سالهای اخیر بسیاری از زنان با خارج کردن چربی اضافی یا برعکس نسبت به زیباتر کردن اندام خود اقدام می کنند. در عین حال یكی از شایع ترین مراجعات در جراحی های زیبایی، بدشكلی ها و نازیبایی های شكم است. جراحی شكم یا تامی تاك روشی است برای صاف كردن شكم با برداشتن پوست و چربی اضافی و همچنین سفت كردن عضلات دیواره شكم است. عوارض عمل های جراحی سینه و شکم معمولا مربوط به عفونت ها می شوند. این جراحی ها در کشورمان هزینه هایی از 1 تا 10 میلیون تومان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha