تعرفه‌های درمانی غیر قانونی است چرا که سهم پرداختی مردم در آن باز هم زیاد است. دولت باید ۷۰ درصد از هزینه‌ها را تقبل کند. اما با تصویب تعرفه‌های درمانی این عدد‌ها کاملا برعکس شده است.

تعرفه‌های ۹۲ جای مردم را با دولت در پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها عوض کرد
سلامت نیوز : دکتر شهلا میر گلو بیات گفت: «تعرفه‌های درمانی غیر قانونی است چرا که سهم پرداختی مردم در آن باز هم زیاد است. دولت باید ۷۰ درصد از هزینه‌ها را تقبل کند. اما با تصویب تعرفه‌های درمانی این عدد‌ها کاملا برعکس شده است.»

دکتر شهلا میر گلو بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با سینانیوز در خصوصو تعرفه‌های تصویب شده گفت: «مردم باید نزدیک به ۳۰ درصد از هرینه‌های درمان را پرداخت کنند و دولت باید ۷۰ درصد را تقبل کند اما با تصویب تعرفه‌های درمانی این عدد‌ها کاملا برعکس شده است.»

وی افزود: «این درست است که قرار بود تعرفه‌ها تا ۲۸ درصد افزایش داشته باشند اما با این افزایش باز هم سهم پرداختی مردم نه تنها کاهش نمی‌یافت بلکه بیشتر هم می‌شد. فکر نمی‌کنم بیمه‌ها باز هم زیر بار آن ۷۰ درصد که باید پرداخت کنند، بروند.»

سهم پرداخی مردم در تعرفه‌های سال ۹۲ افزایش یافته است

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان، تعرفه‌های تصویب شده را بدون درنظر گرفتن افزایشی که داشته خلاف قانون دانست و گفت: «تعرفه هر سال باید بر اساس نرخ تورم افزایش یابد و افزایش آن غیر قانونی نیست اما آن چیزی که در این تعرفه غیر قانونی تصویب شده است سهم پرداختی مردم است که افزایش یافته. افزایش تعرفه‌ها به هر مقداری باشد باز هم فشار آن بر روی دوش مردم خواهد بود.»

وی اظهار داشت: «وزارت بهداشت باید تمام توان خود را بگذارد که این جابجایی به صورت قانونی انجام شود حال با هر تعرفه‌ای که می‌خواهد مصوب کند اما سهم مردم را کاهش دهد. این نیاز به یک حرکت بسیجی در وزارت بهداشت دارد.»

دکتر میر گلو بیات عنوان کرد: «معاونین وزارتخانه هم باید پیگیری لازم را انجام دهد. چندین جلسه در این باره با وزیر بهداشت گذاشتیم و از این پس هم پیگیری خواهیم کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha