این مطالعات نشان می‌دهد چرت زدن‌های کوتاه در محل کار به بهبود عملکرد پزشکان کمک می‌کند و سبب هوشیاری بیشتر آنان و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌شود.

ساعت‌های کمتر کارورزی خطای پزشکان را کاهش می‌دهد
سلامت نیوز  : تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، کم کردن ساعت‌های کارورزی پزشکان و در ازای آن اختصاص دادن زمان بیشتری برای استراحت آنان، ضریب خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اینترنتی هلث لند تایم ؛ از سال 2011 قوانین جدید ساعت‌های مداوم کاری پزشکان تازه کار را در دوره کارآموزی از 24 ساعت در هفته به 16 ساعت کاهش داد.

مطالعات نشان می‌دهد شیفت‌های طولانی نه تنها در بخش یادگیری آنها را دچار استرس و خستگی زیاد می‌کند بلکه مراقبت و خدمات‌رسانی آنها به بیماران را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

با این حال چگونه کمتر کردن ساعت‌های کاری کارآموزان پزشکی سبب کاهش خطاهای پزشکی می‌شود؟ پاسخ این سوال را مسوول تیم مطالعاتی فوق می‌دهد.

وی معتقد است انجام فعالیت‌های طولانی به ویژه حجم بالای فعالیت‌های کلاسی سبب می‌شود پزشکان زمان کمتری برای انجام وظایف خود داشته باشند. در نتیجه این مسئله سبب فشردگی کاری آنها می‌شود که می‌تواند سبب افزایش ریسک خطاها و اشتباهات پزشکان شود، چرا که آنها فرصت کافی برای کنترل دوباره وضعیت بیماران و ارائه راهکارهای پزشکی به آنها را نخواهند داشت.

به علاوه این فشار ممکن است نزد پزشکان سایر بیمارستان‌ها که محدودیت زمانی بیشتری دارند، شدیدتر باشد زیرا بسیاری از بیمارستان‌ها به علت کنترل هزینه‌های خود در پی تعدیل نیرو و کاهش تعداد پزشکان خود هستند.

این مطالعات نشان می‌دهد چرت زدن‌های کوتاه در محل کار به بهبود عملکرد پزشکان کمک می‌کند و سبب هوشیاری بیشتر آنان و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha