یاور صمدی، دوچرخه سوار ایرانی پس از عبور از 19 کشور اروپایی و آسیایی و با رکاب زدن و پیمودن هزاران کیلومتر راه و جاده، برای انتقال پیام حفاظت از محیط زیست وارد توکیو، پایتخت ژاپن، شد.

پایان سفر موفقیت‌آمیز دوچرخه‌سوار ایرانی حامل پیام حفاظت از محیط زیست
سلامت نیوز :یاور صمدی، دوچرخه سوار ایرانی پس از عبور از کشورهای آسیایی و اروپایی قصد دارد در آخرین سفر خود پیام جمهوری اسلامی ایران را برای حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای داشتن جهانی پاک به مردم و مسئولان توکیو تسلیم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ این ورزشکار 45 ساله اردبیلی سفر خود را با شعار جهانی "حمایت و حفاظت از محیط زیست شهرداری تهران و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری" از اردبیل آغاز کرده و پس از عبور از (جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، استونی، فنلاند، سوئد، دانمارک، آلمان، هلند، بلژیک، سوییس و فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه، هندوستان، مالزی و اندونزی ) اکنون در انتهای مسیر خود در ژاپن به سر می‌برد.

این ورزشکار آذری در توکیو با سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و به ارائه اهداف و دستاوردهای خود در این سفر پرداخت.

رضا نظر آهاری، سفیر ایران در توکیو، ضمن تقدیر از تلاش و همت ایشان از اراده آهنین این ورزشکار برای انتقال پیام ملت ایران به مردم ژاپن قدردانی نمود و خواستار حمایت همه جانبه از کسانی که در راه اعتلای نام ایران و ایرانی همت می گمارند، شد.

صمدی پس از دیدار با سفیر ایران در ژاپن با هماهنگی سفارت ایران در توکیو توانست با مسوولین فدراسیون دوچرخه سواری ژاپن دیدار و پیام ملت ایران را به آنها تقدیم کند.

اوشیما، معاون فدراسیون دوچرخه سواری ژاپن، ضمن تجلیل از اقدام شایسته این ورزشکار ایرانی برای ایشان آروزی سلامتی کرد.

وی که آخرین مسیر خود را "ژاپن" انتخاب کرده، به محض خروج از فرودگاه ناریتای ژاپن با رکاب زدن مسیر 130 کیلومتری وارد توکیو شده و در ادامه به شهرهای یوکوهاما و شیزواکا سفر کرده است.

صمدی قصد دارد پس از دیدار با مسئولین شهرداری توکیو، برای انتقال پیام مردم ایران به شهرهای دیگر ژاپن شامل "اساکا" و "ناگویا" و " کیوتو" سفر کند.

وی درباره دلیل انتخاب توکیو به عنوان آخرین مقصد نهایی مسیر خود گفت: از قاره اروپا، کشور اسپانیا را که یکی از غربی ترین کشورهای قاره سبز است به عنوان آخرین مقصد انتخاب کرده بود و از قاره پهناور و کهن آسیا نیز کشور ژاپن را از دورترین و شرقی ترین کشور آسیایی برای انتقال پیام انتخاب کرده است.

صمدی افزود: از اول مهرماه سال گذشته با حمایت شهرداری منطقه 19تهران و شهرداری اردبیل توانسته سفرش را با دوچرخه از آذربایجان آغاز و در ژاپن به پایان رساند.

او از همکاری وزارت امور خارجه و فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران، سازمان شهرداریهای کشور، شهرداری منطقه 19 تهران، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل که در انجام این حرکت نقش به سزایی داشتند، تقدیر کرد.

این دوچرخه سوار ایرانی اظهار کرد: به تنهایی توانسته بعد از پشت سر گذاشتن موانع متعدد و مشکلات ناشی از سردی هوا و بارش برف و باران در فصل پاییز و زمستان پیام صلح و دوستی ایرانیان را در آسیا و اروپا منتقل کند و قصد دارد پس از دوره جاری سفرهایش، برنامه‌های جدیدی را اجرا کند.
  
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha