بر خورد و نظارت برای کاهش آلودگی صوتی مربوط به ساخت و ساز ها در اختیار وزارت بهداشت نیست بلکه شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و سازمان نظام مهندسی باید جوابگو باشد.

کاهش آلودگی صوتی ساخت و سازها در اختیار وزارت بهداشت نیست
سلامت نیوز : دکتر کاظم ندافی رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران برای کنترل آلودگی صوتی وجود دارد ولی کار آمد ترین روش کاهش و کنترل این نوع آلودگی کنترل در مرکز تولید آن است که در یک محیط از ایجاد آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان این که خودروها در جامعه امروزی بیشترین نقش رو در ایجاد آلودگی صوتی دارند گفت: می توانیم با اصلاح در کیفیت تولید خودروها به خصوص موتور سیکلت این مقدار آلودگی را کاهش دهیم و در کنار این امر فرهنگ سازی و آموزش همگانی در کاهش تولید آلودگی صوتی می تواند نقش بهتری داشته باشند.

ندافی عنوان کرد: یک سری روستای کنترل برای آلودگی صوتی وجود دارد به عنوان مثال ایجاد موانعی  که در حال حاضر این موانع در جوار برخی از اتوبان ها نصب  شده که به عنوان دیوار صوتی عمل کرده و از انتشار آن به خانه های اطراف اتوبان جلوگیری می کند.

رئیس اداره محیط  کار وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که ایجاد  آلودگی   صوتی توسط فعالیت های ساخت و ساز هم امروزه زیاد شده و چطور می توان انتشار آلودگی های صوتی این امر را کاهش داد اظهار داشت:  کنترل و کاهش آلودگی صوتی مخصوص ساخت و ساز  و آئین نامه ها  در نظارتی را که مراجع قانون تصویب کرده اند ذکر شده است ولی متاسفانه خیلی از این آئین نامه ها  که باید مهندس ناظر رعایت کنند را اجرا نمی کنند.
 
ندافی خاطر نشان کرد:  برای برخورد و نظارت بر آلودگی صوتی ساخت و ساز نظام مهندسی شهرداری و شورای اسلامی تهران مسئول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha