سرنگ نیاز واقعی و دائم مردم است و تولید کنندگان دیگری غیر از هلال احمر هم این محصول را تولید می‌کنند که با این حساب نیاز مردم تامین می‌شود. با این وجود چرا وزارت بهداشت اجازه می‌دهد که سرنگ‌های چینی وارد کشور شود.

چرا وزارت بهداشت مجوز واردات سرنگ را می‌دهد!؟
سلامت نیوز : شهریار قاسم‌پور در گفت‌وگو با سینانیوز با بیان اینکه خط تولید لوازم یک بار مصرف پزشکی ما در بحث نیازهای واقعی جامعه وارد می‌شود، اظهار داشت: «وزارت بهداشت کاملا مطلع است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد سرنگ کشور توسط هلال احمر تامین می‌شود.»

معاون اجرایی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تصریح کرد: «به راستی هلال احمر می‌تواند ۳۰ درصد باقی مانده را نیز تولید کنند چرا که این ظرفیت در شرکت‌های زیر مجموعه ما از جمله شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و یا شرکت داروسازی تولید وجود دارد.»

سطح دانش در خطوط تولیدی را افزایش دادیم
وی به افزایش سطح دانش خطوط تولیدی اشاره و عنوان کرد: «هر تولیدی، خط تولید می‌خواهد و در ابتدا باید دانش بنیادی خط تولید را پیاده سازی کرد. اکنون این دانش در خط‌های تولیدی ما در حال انجام است. به گونه‌ای که داروسازی ما به طرف داروسازی بایو حرکت می‌کند.»

وی در مورد کمیاب شدن سرنگ‌های تولیدی هلال احمر گفت: «لزوما ما به عنوان تولید کننده کار توزیع در کل کشور را داریم. این برای من هم اتفاق افتاده است که در برخی داروخانه‌ها این سرنگ را پیدا کنم و در برخی داروخانه ها خیر.»

سرنگ‌های هلال احمر با سرنگ‌های خارجی برابری می‌کند
معاون اجرایی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ادامه داد: «ما طی یک سال گذشته سطح دانش را در تمامی خط‌های تولیدی افزایش داده‌ایم. سر سوزن‌ها را تعویض کردیم به گونه‌ای که اکنون اگر بخواهیم سرنگ‎های ۲، ۵ و ۱۰ شرکت سها یک را با تولیدات خارجی مقایسه کنیم سرنگ‎های ما با تولیدات آن‎‌ها برابری می‌کند.»

برخی از داروهای بیماران خاص را سفارش می‌دهیم
معاون اجرایی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در بخش دیگری در خصوص داروهای بیماران خاص گفت: «این سازمان داروهای سفارشی را از طریق واسطه‌ها از تولید کننده‌ها خریداری می‌کند. ما به عنوان معین دولت و وزارت بهداشت این نوع دارو‌ها را وارد می‌کنیم که شاید ضرر هم کنیم. در واقع اگر به دنبال تجارت بودیم طبیعتا بازار و رقبای آن را بررسی می‌کردیم اما در تلاشیم که تعامل خود را با وزارت بهداشت و بانک دارو بیشتر کنیم تا بتوانیم میزان تامین ظرفیت دارو را برای متقاضیان افزایش دهیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha