جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 70375

در ایام نوروز و هنگام سفرهای نوروزی مصرف سبزی‌ها که از گروه‌های غذای اصلی است، کمتر می شود؛ با این حال مصرف سبزی‌ها را در این ایام فراموش نکنید.

مصرف سبزی‌ها را در ایام نوروز فراموش نکنید
سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این که در ایام نوروز و هنگام سفرهای نوروزی مصرف سبزی‌ها که از گروه‌های غذای اصلی است، کمتر می شود؛ گفت: مصرف سبزی‌ها را در این ایام فراموش نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ دکتر زهرا عبداللهی افزود: سبزی‌ها به علت داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع دو و چاقی دارند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: سبزی‌ها به دلیل داشتن فیبر باعث افزایش حرکات روده می‌شود و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری می‌کند.وی گفت: همچنین فیبرها با کاهش فشار درون روده، از بیماری‌هایی چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می‌کند.

کلیک کنید

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که میوه‌ها و سبزی‌ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارد، گفت: ‌در ایام نوروز غذاهای چرب و سرخ شده مصرف می‌شود که با مصرف سبزی‌ها و سالاد می‌توان جذب چربی غذا را کاهش داد.

به گفته وی، املاح معدنی همچون کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است که در سبزی ها یافت می ‌شود و تأثیر زیادی بر سلامت افراد دارد.متخصص تغذیه اضافه کرد:‌ در سفرها که سبزی و سالاد سالم ممکن است در دسترس نباشد می‌توان از گوجه فرنگی و خیار درکنار غذاها استفاده کرد.

وی همچنین توصیه کرد: در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مصرف روزانه سه تا چهار واحد از گروه سبزی‌ها فراموش نشود زیرا می تواند از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha