شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲
کد خبر: 70377
سلامت نیوز : دانشمندان انگلیسی از تولید واكسن تركیبی جدیدی برای مقابله با بیماری تب برفكی خبر دادند كه به نظر می رسد از واكسن های موجود به مراتب مطمئن تر و مقاوم تر است.

تاكنون حیواناتی كه بر ضد بیماری تب برفكی واكسینه می شدند یك دوز ضعیف از ویروس دارای قدرت سرایت بسیار بالا از همین بیماری را دریافت می كردند تا سامانه دفاع ایمنی بدن آنها برای تولید پادتن احیا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحدمركزی خبر ؛ محققان می گویند از این پس می توانند به لطف تجزیه و تحلیل اتم های ویروس تب برفكی واكسن جدیدی از نوع كاملا تركیبی برای مقابله با این بیماری تولید كنند.

دانشمندان دانشگاه های آكسفورد و ریدینگ و همچنین موسسه پیربرایت موفق شدند ساختار خارجی این ویروس را بازسازی كنند،‌ ساختاری كه تولید پادتن را انجام می دهد.پژوهشگران علاوه بر این، موفق شدند این واكسن را مقاوم تر كنند.آزمایش های اولیه نشان داده است این واكسن در مدت دست كم دو ساعت در برابر درجه حرارت 56 درجه مقاوم می ماند.

دیو استوارت پروفسور بیولوژی دانشگاه آكسفورد گفت: این فناوری دارای ضریب اطمینان بیشتر ممكن است برای ویروس های دیگر از همین خانواده مانند ویروس فلج اطفال یا بیماری دست،‌ پا،‌ دهان كه از بیماری های بومی در آسیا به شمار می رود، ‌مورد استفاده قرار بگیرد.

تب برفكی كه بسیار به ندرت به انسان منتقل می شود یك نوع بیماری به شدت مسری در بین حیوانات است كه گاو، گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند.ابتلا به این بیماری می تواند عامل خسارت اقتصادی گسترده ای در صنعت دامپروری در سطح جهانی باشد.در سال 2001، تلف شدن صدها هزار گاو و گوسفند بر اثر ابتلا به بیماری تب برفكی در انگلیس هزاران میلیارد پوند خسارت برای این كشور به بار آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha