وزارت بهداشت تصمیم جدی برای جلب همکاری ایرانیان متخصص در خارج از کشور با حداقل روند قوانین دست و پا گیر اداری دارد.

متخصصین ایرانی مقیم خارج، به ایران بازگردند
سلامت نیوز :  وزیر بهداشت، از استقبال وزارت بهداشت برای جلب همکاری ایرانیان مقیم خارج از کشور برای اجرای پروژه‌های ملی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدحسن طریقت منفرد در بازدید از سامانه ارتباطی ۲۷۷۷ (سامانه ارتباطی ایرانیان مقیم خارج از کشور) اظهار داشت: از خدمات ایرانیان مقیم خارج به صورت دائم و موقت برای آبادانی کشور و اجرای پروژه‌های ملی استقبال می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر برداشتن موانع پیش روی ایرانیان مقیم خارج افزود: پزشکان و متخصصان ایرانی در خارج از کشور که تمایل به بازگشت دارند باید بتوانند بدون هیچ مشکلی در داخل کشور همکاری کنند.

طریقت منفرد اظهار داشت: این افراد اظهار تمایل کردند که هنگام مسافرت‌های کوتاه مدت خود به کشور به خدمت رسانی به هموطنان مشغول شوند و یا در برخی امور خیریه مشارکت کنند اما برخی موانع موجود سبب انصراف آن‌ها از این امر می‌شود که باید این موانع برطرف شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برخی از متخصصین در خارج از کشور که پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته شده‌اند می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کشور بازگردند و از تجارب آن‌ها استفاده بهینه شود و برای افراد جوان‌تر نیز طی مسیر اداری این امر میسر می‌شود.

طریقت منفرد برای معرفی اهداف و برنامه‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پیشنهاد کرد که سفارتخانه‌ها و کنسولگریهای ایران از راههای مختلف برای این امر بیش از پیش فعال شوند.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تصمیم جدی برای جلب همکاری ایرانیان متخصص در خارج از کشور با حداقل روند قوانین دست و پا گیر اداری دارد.

طریقت منفرد درباره استانداردهای جذب متخصصین ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: برخی دانشگاههای معتبر جهانی دارای استاندارهای کاملی هستند و ارزیابی مختصری در خصوص مدارک متخصصین آن‌ها صورت می‌گیرد اما در خصوص مدارک متخصصین بعضی از کشور‌ها که شناخته شده نیستند، باید کار کار‌شناسی دقیق تری انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه، برنامه‌هایی جدی داریم که یکی از آن‌ها پزشک خانواده و ارتقای فعالیت کمی و کیفی مراکز بهداشت درمانی دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha