فقط تحت شرایط خاص و در صورتیکه بافت استخوانی فک بیمار دچار مشکل نشده باشد، می توان ایمپلنت را به صورت فوری در محل دندان از دست رفته جایگزین کرد.

زمان مناسب برای گذاشتن ایمپلنت دندانی باید به خوبی بررسی شود
سلامت نیوز : رییس انجمن ایمپلنتولوژی ایران گفت: زمان مناسب برای گذاشتن ایمپلنت دندانی باید از سوی پزشکان با دقت مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا مانع از بروز مشکلات بعدی در بیماران شود.

ˈحسین بهنیاˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایمپلنت دندانی به سه روش فوری، نیمه تاخیری و تاخیری گذاشته می شود که هر کدام از این روش ها، نسبت به شرایط خاص استخوان فک بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: فقط تحت شرایط خاص و در صورتیکه بافت استخوانی فک بیمار دچار مشکل نشده باشد، می توان ایمپلنت را به صورت فوری در محل دندان از دست رفته جایگزین کرد.

بهنیا ادامه داد: این درحالیست که در بسیاری موارد، شرایط برای گذاشتن ایمپلنت فوری فراهم نیست؛ در مواردی ابتدا باید استخوان پایه دندان را بازسازی، و سپس نسبت به نصب ایمپلنت اقدام کرد که به آن روش نیمه تاخیری می گویند و در مورد دیگر نیز باید حدود دو ماه پس از کشیده شدن دندان، ایمپلنت را جایگزین کرد که به آن روش تاخیری گفته می شود.

وی گفت: در روش نیمه تاخیری که همراه با بازسازی صورت می گیرد نیز پزشکان باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای هر بیمار باید مواد خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

بهنیا افزود: ممکن است مشکل و کمبود استخوانی یک بیمار بسیار جزئی باشد بنابراین می توان با روش های ساده تری آن را جبران کرد؛ همچنین ممکن است مشکل کمبود استخوانی یک بیمار آنقدر زیاد باشد که با روش های پیوند استخوانی ساده نتوان آن را ترمیم کرد و باید از روش های مطمئن تر و تکنولوژی های پیشرفته تری استفاده کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد روش های ترمیم استخوانی فک نیز گفت: در صورت نیاز به بازسازی استخوان فک، می توان از انواع پیوندها شامل پیوند از استخوان های فرد بیمار، استخوان های افراد دیگر و یا حیواناتی مانند گاو و اسب استفاده کرد.

بهنیا با بیان اینکه بازسازی فک در ناحیه زیبایی صورت می گیرد، توضیح داد: به هشت دندان قدامی بالا و لثه های این قسمت ناحیه زیبایی گفته می شود که در معرض دید قرار دارد و بیشتر اقدامات ایمپلنتولوژی در این ناحیه انجام می شود.

ایمپلنتولوژی روشی است که در آن متخصصان به اصلاح ریشه های دندانی و بازسازی فک هایی که استخوان آنها از دست رفته است، می پردازند.ˈایمپلنت دندانیˈ یک ریشه بسیار بزرگ است که در استخوان پیچ می شود و جایگزین ریشه یا ریشه های یک دندان از دست رفته می شود.

از آنجایی که ریشه ایمپلنت یک ریشه مصنوعی است باید در یک تاج (پروتز) پیچیده شود. بنابراین قرار دادن ایمپلنت دندانی نیازمند جراحی است که اغلب توسط بی حسی موضعی انجام می شود.بازسازی فک هایی که استخوان آنها تحلیل رفته نیز یکی از شاخه های رشته ایمپلنتولوژی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha