یكی از روانپزشكان كشور تاكید كرد: براساس آخرین یافته‌ها و تحقیقات علمی، " روزه داری اسلامی " موجب كاهش استرس و اضطراب در بین افراد می‌شود.

به گزارش ایرنا، دكتر " سید محمود نجفی "در كنفرانس علمی "روزه و مسایل پزشكی" دربیمارستان هاجر شهركرد اظهارداشت:روزه‌داری اسلامی همان روزه‌داری صحیح و اصولی است و با روزه‌داری برای ترس از عسر و حرج و روزه‌داری برای رژیم لاغری متفاوت است.

وی گفت: روزه‌داری نباید موجب پرخوری به هنگام سحر و تغییرات بی‌نظم خواب شود و در صورت رعایت این مسایل ، روزه‌داری صحیح به‌كاهش استرسها منجر می‌شود.

این روانپزشك یادآور شد:پژوهشهای علمی نشان می‌دهد درطول ماه‌مبارك رمضان كاهش كامل وصددرصدی خودكشی‌هاوكاهش نسبی جرایم عمومی مانند جرایم راهنمایی و رانندگی و جرایم خاص می‌شود.

نجفی بیان‌داشت: غذاهای سحر روزه‌داران‌باید كم حجم و خواب آنها نیز متناسب باشد و روزه‌داران از خوابیدن پس از خوردن سحری اجتناب كنند.

وی گفت: روزه‌داری موجب امتناع افراد حتی از خوردن مواد حلال مانند آب می‌شود و این امتناع از حلال‌ها نیز اراده انسان را قوی می‌كند.

این روانپزشك گفت:عصبانیت‌های برخی از افراد به هنگام روزه‌داری به علت پرخوری آنها به هنگام سحراست كه بدن را در طول روزبرای جذب آب‌فعال می‌كند.

به گفته وی، روزه‌داری صحیح یك روش ایده‌آل برای زندگی افراد است و نیت كرده یك اصل در این ماه به حساب می‌آید.

وی گفت:افرادی كه جنون دارند، نباید روزه بگیرند و حتی برآنها قضای روزه ماه مبارك رمضان واجب نیست.

به گزارش ایرنا،در این كنفرانس كه در سه بخش روانپزشكی، قلب و عروق و بیماران دیابتی و روزه‌داری برگزار شد، ‪۹‬مقاله از پزشكان متخصص و فوق تخصص چهارمحال و بختیاری قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha