سلامت نیوز-طبق آمار ارائه شده از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی 41 درصد علل مرگ و میر به علت كم تحركی و 17 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قبلی است كه با ورود ورزش بر عرصه پزشكی می‌توان نیاز به استفاده از دارو را در بیماران كاهش داد.

ورزش و كنترل مواد غذایی باید جایگزین بخشی از دارو درمانی شود
مهندس تقی زاده مدیر كل تربیت بدنی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به كمبود زمین‌های مورد نیاز، برج‌ سازی ها، آپارتمان سازی، توجه نكردن و اهمیت مسئولان به عواقب این امر جامعه با كمبود‌ فضای ورزشی به ویژه در تهران مواجه شده است.
وی ادامه داد؛ آمارها نشان می‌دهد 7/9 مردان و 6/10 زنان به فشار خون بالا و 21 درصد افراد نیز به افسردگی دچار هستند كه با ورود ورزش به عرصه سلامت تا میزان قابل توجهی می‌توان از ابتلا به انواع بیماری‌ها پیشگیری كرد.
وی گفت: سازمان تربیت بدنی در نظر دارد 25 درصد از افراد كشور را تحت پوشش ورزش همگانی قرار دهد كه این پوشش هم اكنون در كشور 10 درصد است.
مهندس تقی زاده یادآور شد: بیماری‌های ناشی از كم تحركی در جامعه شایع‌ است كه با اصلاح زیرساختار‌ها و توجه وزارت مسكن و شهرسازی به فضای ورزشی مورد نیاز مردم درهر محله و منطقه باید از بروز انواع بیماری‌های ناشی از فعالیت نكردن بدنی افراد جلوگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha