مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این كه آب جوش، چای كم رنگ و یا سوپ‌های رقیق، مواد مناسبی برای آغاز افطار هستند، اظهار كرد: بهتر است در ابتدا قند یا خرما با آب جوش و یا چای خورده شود تا قند خون كمی افزایش یابد.

دكتر سید مرتضی صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه حجم و كیفیت دو وعده غذای سحری و افطار نوجوانان روزه دار باید در حد نیاز باشد، اظهار كرد: در صورت توجه به این مساله هیچ وقفه‌ای در رشد آنان ایجاد نمی‌شود.

مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با توصیه به دانش آموزان و دانشجویان مبنی بر انجام مطالعات درسی در صبح هنگام گفت: زیرا در ساعات پایانی روز قبل از افطار با كاهش نسبی قند خون، قدرت تمركز و یادگیری تا حدی پایین می‌آید.

وی ادامه داد: كودكان و نوجوانان به علت كوچك بودن حجم معده به سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده نیاز دارند، اما هیچ توجیهی برای خوردن چهار وعده غذایی به جای سه وعده در بزرگسالان وجود ندارد.

مدیركل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، شرایط روانی و توان بدن در خنثی كردن اسیدهای معده را از عوامل موثر در بروز زخم معده عنوان كرد و افزود: آرامش عرفانی در ماه مبارك رمضان مانعی برای بروز و پیدایش زخم معده است.

صفوی با توصیه به روزه داران جهت مصرف سبزی، میوه و شیر در دو وعده سحر و افطار برای رفع نیازهای بدن به انواع ویتامین‌ها و املاح گفت: دیابتی‌های نوع یك، به علت رعایت فاصله زمانی معین در صرف غذا قادر به روزه گرفتن نیستند اما دیابتی‌های نوع دو خفیف و كنترل شده می‌توانند با نظر پزشك معالج خود روزه بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha