شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 70403

كلاه لبه دار، عینك، دستكش، چتر و كرم ضدآفتاب را از جمله وسایل حفاظتی در برابر نورخورشید هستند.

مراقب اشعه خورشید باشید
سلامت نیوز :رییس اداره بهداشت پرتوها ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، گفت: استفاده مسافران و گردشگران سواحل دریاهای شمال و جنوب كشور از وسایل حفاظتی پرتوگیری برای كاهش آسیب های اشعه ماوراء بنفش خورشید، ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛علی گورانی گفت: میزان پرتوگیری مردم در سواحل دریا از مواقع معمولی، بیشتر است چراكه شن های محیط پیرامون، حدود 40 درصد پرتوهای ماوراء بنفش خورشید را به بدن انسان ها، بازمی تابانند.

وی خاطرنشان كرد: در اینگونه مكان ها ، مردم بطور مستقیم و به میزان صد در صد از نور خورشید پرتوگیری می كنند و 40 درصد نیز از شن ها ، پرتو می گیرند به آن معنا كه میزان پرتوگیری افراد در سواحل به 140 درصد می رسد.

رییس اداره بهداشت پرتوها ی وزارت بهداشت افزود:بنابراین مردم در سواحل دریا باید بیش از پیش نكات ایمنی بهداشت پرتوها را رعایت و از وسایل حفاظتی با كیفیت استفاده كنند تا آفتاب سوختگی ها، كاهش یابد.

گورانی؛ كلاه لبه دار، عینك، دستكش، چتر و كرم ضدآفتاب را از جمله وسایل حفاظتی در برابر نورخورشید عنوان كرد و افزود: استفاده از این وسایل، اهمیت ویژه ای دارد چراكه پرتوگیری از اشعه ماوراء بنفش خورشید یكی از دلایل ایجاد سرطان پوست به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha