در حال حاضر بخش عمده‌ای از قوانین تصویب شده در مجلس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اجرایی نشده و این امر می‎طلبد تا ابزارهای نظارتی و اجرایی در این حوزه تقویت شود.

تصویب قوانین در حوزه سلامت همراه با ضمانت اجرایی باشد
سلامت نیوز : حمیدرضا عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قوانین تصویب شده در مجلس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی اجرایی نشده و این امر می‎طلبد تا ابزارهای نظارتی و اجرایی در این حوزه تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه تصویب قوانین در حوزه سلامت باید همراه با ضمانت اجرایی باشد، افزود: اگر قوانین و مقررات به درستی اجرا نشوند و ضمانت اجرایی درستی برای تحقق آن‌ها وجود نداشته باشند با مشکل جدی روبرو می‎شویم.

عزیزی تصریح کرد: به‌طور حتم امسال باید برای تصویب قوانین تمهیداتی اندیشیده شود تا دولت به طور کامل مصوبه‌ها را اجرایی کند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان در سال گذشته، اذعان داشت:‌ کمیسیون هر زمانی احساس کرد که حوزه سلامت دچار تلاطم شده است، مسئولان را فراخواند و از آن‌ها توضیح خواست.

این مسئول، عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان در سال 91 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کمیسیون سال گذشته در بحث حل مشکلات دارو و حوزه سلامت نهایت تلاش و همت را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از قوانین مهم حوزه سلامت به‌و‌سیله کمیسیون بهداشت و درمان در سال 91 تدوین و به تصویب رسید، افزود: قانون اصلاح تنظیم خانواده و جمعیت، بررسی چالش‌های مربوط به خانواده، پیگیری مشکلات محیط‌ زیست و آلودگی هوا و بررسی وضعیت اختصاص ارز دارو از مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در سال گذشته بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب وزیر جدید بهداشت، خاطرنشان کرد: به طور حتم بهبود ارتباط مجلس با این وزارت نیازمند تلاش و شفاف‌سازی از سوی دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha