عدم دریافت ارزکافی برای دارو مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرد به نحوی که قیمت برخی داروهای سرطانی چند برابرشد و برخی بیماران نتوانستند آن دارو‌ها راتهیه کنند که متاسفانه سلامت آن‌ها به خطرافتاد.

دولت، سال ۹۱ در حوزه بهداشت ودرمان نمره قبولی نگرفت
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: دولت درحوزه بهداشت و درمان درسال ۹۱ نتوانست نمره قبولی بگیرد و رد شد.

حسینعلی شهریاری درگفت‌وگو با ایلنا در مورد عملکرد وزارت بهداشت درسال ۹۱ گفت: اگرچه خانم دستجردی همه تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان انجام داد و نمره بالایی گرفت اما درسالی که گذشت وزارت بهداشت به دلیل کمبود منابع مالی بامشکلات عمده‌ای مواجه بود که هنوز هم برطرف نشده است.

شهریاری سال ۹۱ را سال سختی برای وزارت بهداشت و بیماران توصیف کرد و افزود: عدم دریافت ارز کافی برای دارو، مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرد به نحوی که قیمت برخی داروهای سرطانی چند برابر شد و برخی بیماران نتوانستند آن دارو‌ها را تهیه کنند که متاسفانه سلامت آن‌ها به خطرافتاد.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خاطرنشان کرد: شاید برخی به دلیل نبود دارو یا ناتوانی در خرید دارو به دلیل قیمت بالای آن،جان خود را ازدست دادند.

وی با ابراز تاسف از اینکه حتی برای واکسیناسیون مردم هم مشکل داشتیم، افزود: حتی با کمبود واکسن روبه رو شدیم و این از مسائلی است که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

شهریاری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت نتوانست طرح پزشک خانواده را اجراکند، افزود: ‌۳۰ درصد از مشکلات حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت است و بقیه آن مربوط به هماهنگی بین بخشی و دستگاه‌های دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha