چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
سلامت نیوز : پرتال قلب سالم برای نخستین بار در كشور در دانشگاه علوم پزشكی كاشان رونمایی می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ ارائه اطلاعات كامل در رابطه با قلب انسان، ایجاد فضای پرسش و پاسخ الكترونیك در مورد قلب سالم، تشكیل شبكه اجتماعی الكترونیك قلب سالم، ارائه نرم افزارهای كاربردی خود مراقبتی و گزارش آخرین تحقیقات در رابطه با داشتن قلب سالم از جمله اهداف این پرتال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی كاشان از افتتاح این پرتال در هفته سلامت خبر داد و گفت: این دانشگاه به عنوان اولین متولی كشوری برنامه قلب سالم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینكه بیماری های قلبی عروقی به عنوان علت عمده مرگ و میر در كاشان و نیز اولویت اول در نیازسنجی آموزش سلامت این منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: بیماری قلبی عروقی به عنوان اولین عامل مرگ، یك سوم كل مرگ و میرها در جهان را به خود اختصاص می دهد.

دكتر محمد حسین اعرابی با اشاره به اینكه بیماری های قلبی و سكته مغزی مسئول 17.1 میلیون مرگ سالانه در جهان است، افزود: حداقل 80 درصد از مرگ های زودرس از طریق رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و اجتناب از استعمال دخانیات قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش در پیشگیری از بیماری های قلب عروق افزود: نتایج كلیه تحقیقات انجام شده بر لزوم افزایش بینش و آگاهی جامعه در خصوص عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی به عنوان مهمترین ركن در كاهش بار بیماری های قلبی عروقی و عواقب ناشی از آن تاكید دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشكی كاشان، طراحی برنامه های منسجم در قالب بسیج اطلاع رسانی برای ارتقاء شیوه های صحیح زندگی در سطح گسترده بیش از پیش احساس می شود كه پورتال قلب سالم در این راستا راه اندازی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha