چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 70450

بالاخره پس از 8 ماه تاخیر ، با دستور رسیدگی ویژه از سوی وزیر جدید بهداشت ، نتایج انتخابات از سوی کمیسیون انجمن‏های علمی گروه پزشکی این وزارتخانه اعلام شد و هیات مدیره جدید انجمن پزشکان عمومی رسما آغاز به کار کرد.

سلامت نیوز :بالاخره پس از 8 ماه تاخیر در اعلام و تایید رسمی نتایج انتخابات 23 تیرماه انجمن پزشکان عمومی، با دستور رسیدگی ویژه از سوی دکتر طریقت منفرد وزیر جدید  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین روزهای سال گذشته، نتایج انتخابات از سوی کمیسیون انجمن‏های  علمی گروه پزشکی این وزارتخانه اعلام شد و هیات مدیره جدید انجمن پزشکان عمومی رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز در نخستین جلسه رسمی هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی، دکتر عباس کامیابی به عنوان رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران تعیین شد. همچنین در این جلسه دکتر عزت‏اله گل علیزاده به عنوان نایب رئیس، دکتر شهریار خاقانی به عنوان دبیر و دکتر ملیحه کیانفر به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

هیات مدیره انجمن پس از پایان این نشست با صدور بیانیه‏ای آمادگی خود را برای همکاری با تمامی دستگاه‌های مرتبط با نظام سلامت و سایر تشکل‌های علمی و صنفی اعلام و از همه همکاران پزشک عمومی در سراسر کشور درخواست همکاری کرد.

 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«سرانجام پس از گذشت ۸ ماه از انتخابات پرشور انجمن پزشکان عمومی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستور وزیر محترم، جناب آقای دکتر طریقت منفرد، صحت آن را تایید و بی‌اعتنایی به آرای پزشکان عمومی در دوره‌ی وزیر سابق را جبران و احقاق حق کرد. اگرچه نبودن نام یکی از منتخبین دارای رای بالای جامعه‌ی پزشکان عمومی در فهرست اعضای تایید شده‌، موجب محرومیت هیات مدیره از حضور یکی از فعالین صنفی کشور است و هر چند که تاخیر در اعلام نتایج، فرصتی طولانی را از نظام سلامت کشور گرفته است، ولی خردمندی و قاطعیت وزیر محترم در وضعیتی که جایگاه پزشکان عمومی نامطلوب و توجه به خواست‌های آنان در اوج کم‌التفاتی است، شایان حق‌شناسی و سپاسگزاری است.

هیات مدیره‌ی جدید انجمن به‌عنوان نماینده‌ی پزشکان عمومی کشور و به‌منظور پیگیری انبوه مطالبات همکاران و شرکت فعالانه در اصلاح نظام سلامت، اینک تقارن شروع فعالیت خود با آغاز سال نو را به فال نیک می‌گیرد و ضمن سپاس صمیمانه از حضور و پشتیبانی تمامی همکاران شرکت کننده در انتخابات تاریخی ۲۳ تیرماه ۱۳۹۱، بر موارد زیر تاکید می‌کنند:

- اعتقاد راسخ داریم که انجمن پزشکان عمومی متعلق به همه‌ی همکاران شاغل در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی است و وجود پشتوانه‌ی حداکثری از اعضا مسلماً در تحقق اهداف انجمن موثر خواهد بود. از این رو از همه‌ی همکاران غیرعضو دعوت می‌شود با مراجعه به شعب انجمن در تمامی نقاط کشور به صفوف اعضای انجمن بپیوندند و در شهرهای فاقد شعبه با هماهنگی هیات مدیره‌ی مرکزی به تشکیل شعبه همت گمارند.

- هیات مدیره‌ی منتخب ضمن ارج نهادن به فعالیت موسسین، اعضای هیات مدیره‌های پیشین و کلیه‌ی شعب انجمن، استمرار همکاری و هم‌اندیشی تمامی این عزیزان را خالصانه درخواست می‌کند و از سایر همکاران فهیم تقاضا دارد گوشه‌ای از وقت، اندیشه و مهارت خود را برای خانواده صنفی خویش به اشتراک گذارند.

- آشفتگی حاکم بر نظام سلامت سبب شده که در پاسخگویی به نیازهای مردم ناکارآمد عمل کند و در نتیجه فرصت ارایه‌ی خدمات مناسب نیز از جامعه‌ی پزشکی کشور گرفته شود. انجمن پزشکان عمومی اصلاح این نظام را نیازمند کار‌شناسی، هماهنگی و همکاری تمامی نیرو‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر و موثر در آن می‌داند و به‌عنوان نماینده‌ی گسترده‌ترین بخش جامعه‌ی پزشکی، آمادگی خود را برای همکاری با تمامی دستگاه‌های مرتبط با نظام سلامت و سایر تشکل‌های علمی و صنفی اعلام می‌کند.

- نظام سلامت با محوریت پزشک خانواده و استقرار نظام ارجاع، یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از آشفتگی موجود است، اما طرح‌های پیشین نیاز به اصلاحاتی دارد تا در اجرا موفق شود؛ اصلاحاتی که هم حقوق اساسی مردم را در تامین سلامت تضمین کند و هم اجازه دهد جامعه‌ی پزشکی بدون دغدغه به ارایه‌ی خدمات کیفی بپردازد. تجربه‌ی چند سال اخیر ثابت کرده است که موفقیت این برنامه‌ی ملی در گرو همکاری کار‌شناسانه‌ی تمامی نهادهای تصمیم‌گیر و نیروهای موثر درنظام سلامت است و این انجمن نیز به سهم خویش آمادگی خود را برای شرکت در اصلاح و سپس اجرای این طرح ملی اعلام می‌دارد.

در پایان ضمن آرزوی توفیق و تبریک سال نو خدمت مردم عزیز، همکاران و خدمتگزاران نظام سلامت، تندرستی و بهروزی را برای تمامی این عزیزان در پناه ذات احدیت خواهانیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha