چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 70463
سلامت نیوز : عبدالرحمان رستمیان  در گفت و گو با پانا در خصوص توریسم درمانی بیان کرد: در حال حاضر سالانه 70 هزار نفر از سایر کشورها برای درمان به ایران سفر می کنند و این درحالی است که تا پیش از پیروزی انقلاب، مردم ایران برای درمان بسیاری از بیماری های خود مجبور بودند به سایر کشورها بروند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  ارزآوری حاصل از سفر بیماران سایر کشورها به ایران برای درمان 350 میلیون دلار است و چنانچه از ظرفیت کامل پذیرش بیمار در کشور استفاده شود این رقم به بیش از پنج میلیارد دلار در سال می رسد.

وی افزود: ظرفیت کشور در پذیرش بیمار از خارج کشور سالانه یک میلیون نفر است و باید با برنامه ریزی های گسترده این عدد به بیش  از این ها برسد.

در حال حاضر پورتالی در وزارت بهداشت تهیه شده است تا آمار دقیق بیماران خارجی که در بیمارستان های کشور پذیرش می شوند، ثبت شود.

 براساس آخرین آمار ۵۰ هزار بیمار خارجی از خدمات درمانی کشور بهره مند شده اند که این آمار نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته و به حدود ۷۰ هزار بیمار افزایش یافته و به عبارت دیگر ۱۰ درصد از ظرفیت گردشگری سلامت محقق شده است.

البته مشکلات مربوط به تحریم ها و ساماندهی نشدن زیرساخت های درمانی عمده ترین مشکلات این حوزه است که سبب خالی ماندن ظرفیت 90 درصدی گردشگری سلامت در کشور شده است.

یادآور می شود، سالانه بیمارانی از کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، کشورهای عربی، کویت، عمان و عراق برای دریافت خدمات درمانی به ایران وارد می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha