چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 70465
سلامت نیوز : شیوه جدیدی برای پرورش و پیوند عضو ابداع شد.دانشمندان به دنبال یافتن راههایی بهتر برای ارتقای ضریب موفقیت عملهای جراحی پیوند عضو هستند.آنها می كوشند میزان آسیب به بدن پذیرنده عضو پیوندی را كاهش بدهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ؛ برای همین منظور، پژوهشگران در شیوه ای جدید ، سلول های بدن را در قالب رشته های ظریف فیبری شكل می دهند و این سلول ها می توانند بدون جراحی سنگین به شكل بافت پیوندی وارد بدن شوند.

پژوهشگران موسسه علوم صنعتی دانشگاه توكیو این شیوه جدید را ابداع كردده اند.در این شیوه، سلول ها و پروتئین ها در دستگاههای ویژه ای گردانده می شوند تا به رشته ها (فیبرهای) بسیار ظریف تبدیل شوند. این رشته ها بیش از یك میلیمتر طول و قطر آنها دو دهم میلیمتر است.

این رشته ها یا كشت داده می شوند یا اینكه روی هم انباشته می شوند تا بافت پیوندی مدنظر ایجاد شود.به گفته پژوهشگران ژاپنی، این رشته های عصبی كشت یافته می توانند پیامهای الكتریكی را منتقل كنند و سلولهای عضلانی حاصل از این شیوه قابلیت انقباض و انبساط دارند و سلولهای خونی نیز كارایی خودشان رادارند.

پژوهشگران در یكی از تحقیقات خود در این زمینه، رشته های سلولی پانكراس را در بدن موش های مبتلا به دیابت وارد كردند.با این شیوه، میزان قند خون این موش ها به سطح عادی بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha