چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 70474

سلامت نیوز : رییس اداره سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت از ادغام بسته خدمتی ویژه جوانان و نوجوانان شامل مجموعه‌ای از خدمات و سرویس‌های رفتاری، آموزش‌ها، سنجش‌ها و غیره در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد.

دکتر گلایل اردلان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به غربالگری‌ها و معاینات انجام شده در کودکان بدو ورود به مدرسه و همچنین غربالگری‌ها در سنین مدرسه، گفت: بر اساس این غربالگری‌ها بیشترین مشکل سنین مدرسه به ترتیب مربوط به اضافه وزن و چاقی، بینایی، رفتاری، اختلالات قامتی و شنوایی است.

وی ادامه داد: پس از شناسایی کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلالات، به مراکز تخصصی ارجاع می‌شوند. در صورتی که کودک مربوطه نیازمند خدمات حمایتی باشد نیز به سازمان بهزیستی یا کمیته امداد ارجاع می‌شود. اما اغلب این کودکان از دفترچه بیمه برخوردارند و در نتیجه برای دریافت خدمات کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

رییس اداره سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: اقدامات مربوط به این کودکان شناسایی شده توسط مراقبان سلامت پیگیری می‌شود و به این ترتیب فرد شناسایی شده، رها نمی‌شود.

وی از ادغام بسته خدمتی شامل مجموعه‌ای از خدمات و سرویس‌های رفتاری، آموزش‌ها، سنجش‌ها و غیره در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد و گفت: این بسته خدمتی برای افراد پزشک و غیرپزشک برنامه پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

اردلان گفت: شاید تاکنون چنین بسته خدمتی ویژه نوجوانان و جوانان نداشتیم اما اکنون این بسته خدمتی در برنامه پزشک خانواده ادغام شده و در نتیجه با اجرای برنامه پزشک خانواده، این معاینات محدود به مدرسه نخواهد بود و کل جامعه شامل دختر و پسر را شامل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha