چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 70476
سلامت نیوز : نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که والدین تحصیل‌ کرده، رژیم غذایی سالم‌تری برای فرزندان خود در نظر می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان برای یافتن ارتباط بین سطح تحصیلات والدین و رژیم غذایی فرزندان آنان، در هشت کشور اروپایی بلژیک، قبرس، استونی، آلمان، مجارستان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد، رژیم غذایی حدود 15 هزار کودک دو تا 9 ساله را بررسی کردند.

محققان اروپایی برای انجام این تحقیق، این کودکان را از نظر میزان مصرف مواد غذایی مختلف از قبیل میوه، سبزیجات و نوشیدنی‌های شیرین مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های این تحقیق نشان داد رژیم غذایی فرزندان والدینی که سطح تحصیلات پایین یا متوسطی دارند، بیشتر حاوی غذاهای فراوری‌ شده و نوشیدنی‌های شیرین است که این مواد غذایی چربی و قند بالایی دارند. همچنین میزان مصرف میوه و سبزیجات در این کودکان کمتر بود.

همچنین نتایج این مطالعه نشان داد والدینی که سطح تحصیلات بالاتری دارند، در رژیم غذایی فرزندان خود مواد غذایی سالم‌تر و با ارزش غذایی بالاتر از جمله میوه، سبزیجات، برنج و غلات جای می‌دهند.

جوآن میگل‌فرناندز، نویسنده این تحقیق در این خصوص اظهار کرد: بیشترین تفاوت در خانواده‌هایی که از نظر سطح تحصیلات متفاوت بودند در مصرف میوه، سبزیجات و نوشیدنی‌های شیرین مشاهده شد.

یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است کودکانی که در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی وضع نامناسبی دارند، بیشتر ممکن است به اضافه وزن و چاقی مبتلا شوند.

گفتنی است، طبق گزارش سازمان ملل، در سال 2010 در سراسر جهان حدود 40 میلیون کودک زیر پنج سال اضافه وزن داشتند که این امر ضرورت نظارت بر رژیم غذایی کودکان را نشان می‌دهد.‌

نتایج این تحقیق در مجله Public Health Nutrition منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha