چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 70481
سلامت نیوز : دانشمندان مدعی اند نوع جدیدی از لنزهای تماسی را ابداع کرده اند که کاربر می تواند با استفاده هر شب از آن، دوربینی ناشی از افزایش سن را درمان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ اغلب افراد با افزایش سن دید نزدیک خود را از دست می دهند و برای مطالعه نیازمند عینک می شوند. اما ظهور شیوه ای موسوم به هایپروپی اورتوکراتولوژی (OK) می تواند جایگزین جدیدی برای احیای دید نزدیک بدون نیاز به عینک باشد.

پاول گیفورد و هلن سواربریک از دانشگاه نیوساوت ولز در استرالیا - مجریان این طرح-  می گویند برای بیماران میانسال مبتلا به دوربینی، استفاده از لنزهای تماسی OK در طول شب می تواند دید نزدیک را در یک چشم احیا کند.
در این مطالعه 16 بیمار میانسال (43 تا 59 ساله) که دید نزدیک خود را از دست داده بودند حضور داشتند.

اورتوکراتولوژی یک شیوه بالینی برای اصلاح دید با استفاده از لنزهای تماسی خاصی است که برای دست کاری شکل قرنیه طراحی شده اند. دراین بررسی محققان از داوطلبان خواستند هر شب این لنزها را در یک چشم خود قرار دهند پس از مدتی این افراد شاهد احیای دید نزدیک در یک چشم خود شدند در حالی که درچشم دیگر که لنزی در آن قرار داده نشده بود هیچ ترمیم و احیایی صورت نگرفت.
همانطور که انتظار می رفت بیمارانی که پس از یک هفته درمان استفاده از لنزهای OK را کنار گذاشتند دوباره دوربینی به سراغشان آمد.

این مطالعه جدید حاکی از آن است که استفاده شبانه از لنزهای تماسی OK یک جایگزین مناسب برای اصلاح دوربینی و احیای دید نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha