چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 70482

میوه وسبزی ها علاوه بر آرامش فکربرروی همه قسمت‌های بدن ازجمله پوست تاثیر مثبت می‌گذارد.

رعایت بهداشت پوست در سال نو
سلامت نیوز :  لطافت و تراوت پوست نکته‌ای است که همیشه ذهن خانم‌ها و آقایان را به خود مشغول می‌کند. علی الخصوص در تعطیلات و دید و بازدید‌های سال نو این نکته اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. دکتر جهانزاد متخصص پوست و مو نکاتی در این رابطه با ما در میان می‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز ؛ دکتر جهانزاد، متخصص پوست و مو میوه و سبزیجات را از جمله خوراکی‌هایی که به طور مستقیم در سلامت پوست مؤثر هستند دانست و گفت: «میوه هاوسبزیجات علاوه بر آرامش فکربرروی همه قسمت‌های بدن ازجمله پوست تاثیر مثبت می‌گذارد. از آنجایی که در تعطیلات سال نو یکی از مواردی که برای پذیرایی بیشتر استفاده می‌شود میوه‌های فصل هستند به همین خاطر پوست در این فصل تراوت بیشتری پیدا می‌کند.»

این متخصص در ادامه با اشاره به اقداماتی که می‌تواند در تراوت و شادابی پوست در تعطیلات سال نو مؤثر باشد ادامه داد: «مهم‌ترین مسئله در سلامت و زیبایی پوست بهداشت آن است. یکی از موراد رعایت بهداشت پوست از بین بردن موهای زائد به روش‌های مختلف است. در شیوه اپیلاسیون که موجب ایزوله شدن مو‌ها نیز می‌شود نیاز به مشورت با پزشک متخصص است.»

وی در ادامه افزود: «دیگر نکته‌ای که در رعایت بهداشت پوست مطرح می‌شود شست و شو است. پاکسازی‌هایی که زیر نظر پزشک متخصص انجام شود به شفاف سازی، جوان سازی و لطافت پوست کمک می‌کند.»

به گفته دکتر جهانزاد، در سفر‌های کوتاه و بلند مدتی که در تعطیلات انجام می‌شود استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های استاندارد محافظتی در مقابل نور آفتاب بسیار مهم است. این زمان از سال خشکی و خنکی هوا همچنان باقی است و کرم‌های مرطوب کننده می‌توانند از آسیب‌های ناشی از این موضوع نیز جلوگیری کند.

وی در پایان با اشاره به استفاده دو چندان خانم‌ها از لوازم آرایشی در این مدت زمان گفت: «پیشنهاد همیشگی پزشکان استفاده حداقل از لوازم بهداشتی است. اما در صورت نیاز باید دقت داشت که حتی المقدور از برند‌های مطرحی که ضد حساسیت بودن آن‌ها آزمایش شده است استفاده کرد و به هیچ وجه از لوازم آرایش متفرقه استفاده نکرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha