چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 70483
سلامت نیوز : بازار خرید اسباب بازی‌ها به عنوان عیدی سال نو برای کودکان بسیار داغ است. نکات بسیار زیادی را در خرید اسباب بازی برای کودکان در تمام گروه‌های سنی باید در نظر داشت. دکتر مهران بایرامی روان‌شناس کودک نکاتی را در این باره بیان می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز ؛ دکتر بایرامی، روان‌شناس کودک اسباب بازی‌ها را یکی از همراهان همیشگی کودکان در دوران تکامل خود دانست و گفت: «همواره باید توجه داشت که نوع وسایل بازی انتخاب شده متناسب با گروه سنی و علایق کودک باشد.»

وی در ادامه طریقه استفاده درست از اسباب بازی را یکی از مواردی دانست که پدر و مادر باید به دقت به آن توجه داشته باشند اعلام کرد و افزود: «دستوارات استفاده از اسباب بازی‌ها، مخصوصا در رابطه با بازی‌های فکری و آن‌هایی که نوع بازی کردن با آن‌ها به شکل مرحله ایست بسیار اهمیت دارد. این بازی‌ها یکی از عواملی است که در مراحل اولیه تکامل کودک و در شکل گیری شخصیت و ذهنیت او در آینده نقش به سزایی را خواهند داشت.»

این روان‌شناس تأکید کرد به کودکان زیر ۱۰ سال به هیچ وجه نباید اجازه استفاده از اسباب بازی و وسایل برقی را داد.

علاوه بر این نکته، این روان‌شناس بیان کرد که کودکان زیر ۵ سال به علت قرار داشتن در مرحله‌ای که همه چیز را با دهان خود امتحان می‌کنند،اجازه استفاده و بازی با وسایل کوچک را نباید داشته باشند.

وی در پایان نکته ای را برای خانواده هایی با دو فرزند در گروه های سنی مختلف، اعلام کرد و گفت:«اگر دو کودک با فاصله سنی ۳ تا ۴ سال دارین به طوری که یکی در گروه سنی بالای ۵ و دیگر کمتر از ۵ سال است. حتما توجه داشته باشید که محیط بازی این کودکان باید برای مدتی در طی روز استقلال داشته باشد. هر یک از کودکان بدانند که باید با وسایلی کمه برای بازی آن‌ها تعریف شده است سرگرم شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha