چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 70484
سلامت نیوز : در دوران تکامل نوزادان مسئله از شیر گرفتن ار نکاتی است که در هر کودکی به شکل خاصی مورد قبول قرار می‌گیرد. دکتر بیجاری در این رابطه می‌گوید.
به گفته دکتر بیجاری متخصص تغذیه، در کودکان بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودک اواخر دو سالگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا نیوز ؛ وی در این رابطه افزود: «معمولا کودکان واکنش‌های شدیدی در این رابطه نشان می‌دهند. به همین دلیل اگر مادران سعی کنند در ابتدا فاصله زمان‌های شیر دهی را افزایش دهند و بعد تلاش کنند به جای شیر غذا به کودک بخورانند این واکنش‌ها نرم‌تر خواهد شد.»

وی افزود:« در این رابطه باید توجه داشت که شیر‌هایی که کودک به صورت شبانه از بدن مادر می‌گیرد تا حدود بسیاری آرامش شب هنگام کودک را تأمین می‌کند به همین دلیل افزایش ساعت‌های شیر دهی برای شروع از شیر گرفتن کودک نباید شامل ساعات شیردهی شب هنگام شود.»

دکتر بیجاری ادامه داد: «در شروع دو سالگی کودک آغاز به سر سفره خانواده نشستن می‌کند. بخش اعظم وزن گیری او از غذای روزانه خانواده است. به همین جهت اگر کودک بعد از دو سالگی نیز به شیر خوردن ادامه دهد دچار سوء تغذیه و مشکل کاهش وزن غیر طبیعی می‌شود.»

این متخصص تأکید کرد: «بهترین روشی که از طریق آن می‌توان کودک را از شیر گرفت به صورت مرحله به مرحله است. در این سن کودک باید در کنار وعده‌های اصلی غذایی دو میان وعده هم داشته باشد. جلوگیری از هر گونه ضربه روحی و فشار عصبی در این مراحل مهم‌ترین نکته ایست که باید مورد توجه مادر قرار گیرد. این مراحل باید به صورت تدریجی و آهسته علاقه به شیر خوردن را در ذهن کودک از بین ببرد تا او از نبود شیر مادر احساس کمبود نداشته باشد.»

وی در پایان مصرف داروهای از شیر گرفتن را مضر دانست و گفت: «این دارو‌های در بلند مدت می‌توانند برای مادر عوارض قلبی را به همراه داشته باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha