معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از پایش واحدهای صنعتی و خدماتی تحت پروژه حذف مواد مخرب لایه ازن خبر داد.

دكتر "حسن اصیلیان"  در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: به منظور حذف مواد مخرب لایه ازن بر اساس برنامه زمان بندی پروتكل مونترال ، یك شبكه ملی ازن شامل سلول‌های ازن استانی نحت نظارت ادارات كل محیط زیست استان‌ها و با همكاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط تشكیل شد.

وی ادامه داد: این شبكه فعالیت خود را به طوررسمی با پایش و شناسایی واحدهای صنعتی و خدماتی آغاز كرد تا در جهت جایگزین كردن فناوری‌ها و یا مواد سازگار با لایه ازن اقدام كند.

معاون انسانی سازمان محیط زیست گفت: معاونت انسانی این سازمان به عنوان "هماهنگ‌كننده ملی پروژه" این پشتیبانی را از طریق راهبری فرآیند تصمیم‌گیری و نظارت بر روند اجرای فعالیت‌های پیش بینی شده در برنامه كشور اعمال می‌كند.

اصیلیان افزود: بر این اساس تاكنون فراهم‌سازی فضای اداری و تشكیلاتی مورد نیاز برای مدیریت این پروژه و اجرای برنامه‌های پروتكل مونترال در كشور محقق شده است.

به گفته وی ایجاد و تقویت همكاری‌ها و ارتباطات با سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی و غیردولتی ، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه كشوری از ضروری‌ترین عوامل برای اجرای پروژه حذف مواد مخرب لایه ازن است.

معاون انسانی سازمان محیط زیست بااشاره به این كه پایان سال ‪۲۰۰۹‬ میلادی زمان باقی‌مانده برای حذف كامل مواد مخرب لایه‌ازن است ، گفت : تمام توان خود را برای دوسال باقی مانده بایدبه‌كار ببریم تا كلروفلوروكربن‌ها، بروموفلوركربن‌ها و تتراكلرید كربن‌ها را از چرخه مصرف حذف كنیم.

به گفته وی اجرای پروتكل مونترال در ایران به عنوان كشوری كه تنها مصرف‌كننده مواد مخرب لایه ازن بوده است و هیچگونه تولیدی از این مواد در كشور ندارد عمدتا بر محوریت تجهیز و تبدیل واحدهای صنعتی و خدماتی مصرف كنده مواد مخرب لایه‌ازن به فناوری‌های سازگار با لایه ازن در حال اجرا است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha