پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۱
کد خبر: 70495

این بودجه‌ای که برای سلامت تصویب شده بسیار کم است و متاسفانه در آن آب زیاد کرده‌اند. به گونه‌ای که حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی را کسر کرده‌اند و به اسم تامین یارانه دارو‌ها قرار داده‌اند در صورتی که یارانه دارو‌ها از جایی دیگری باید تهیه شود.

در بودجه سلامت سال جدید آب زیاد کرده اند...!
سلامت نیوز : دکتر حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با سینانیوز در خصوص بودجه سلامت سال ۹۲ گفت: « این بودجه‌ای که برای سلامت تصویب شده بسیار کم است و متاسفانه در آن آب زیاد کرده‌اند. به گونه‌ای که حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی را کسر کرده‌اند و به اسم تامین یارانه دارو‌ها قرار داده‌اند در صورتی که یارانه دارو‌ها از جایی دیگری باید تهیه شود.»

وی افزود: «حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به بودجه سلامت اختصاص پیدا کرده است که به ظاهر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بهداشت و درمان پیش بینی شده که ۸ هزار میلیارد تومان آن برای درآمد‌های اختصاصی تعریف شده است.»

در سال جدید باز هم مردم بالای ۶۰ درصد را از جیب می‌‎دهند
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «از طرفی با اینکه بیمه‌ها را حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده‌اند اما درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته است و این یعنی قطعا امسال هم سهم جیب مردم برای پرداخت‌ها بالای ۶۰ درصد خواهد بود و ما با این روش دقیقا برعکس برنامه قانون پنجم حرکت می‌کنیم. در حالی که سهم پرداختی مردم باید تا پایان امسال که سال دوم این برنامه است به زیر ۳۰ درصد برسد.»

مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولین ماه سال ۹۲
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد تومان هم به اسم برنامه پزشک خانواده تعیین شده، ادامه داد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی امسال با یک کسری بودجه از سال ۹۱ وارد سال ۹۲ می‌شوند که به طور حتم فرودین ماه دچار مشکل خواهند شد.»

دکتر شهریاری همچنین گفت: «۳۳ درصد از بودجه وزارت بهداشت در مقایسه بابودجه وزارتخانه‌های دیگر اختصاصی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha