آموزش نقش کلیدی و غیر قابل انکاری در پیشگیری از اعتیاد دارد و ارائه آموزش به‌ویژه برای والدین و جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیانگر تأثیر مثبت آن بر میزان آگاهی آن‌ها بوده است.

آموزش مهمترین و موثرترین مقوله در پیشگیری از اعتیاد
سلامت نیوز : عباس اسماعیل گل متخصص در حوزه درمان اعتیاد در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: آموزش نقش کلیدی و غیر قابل انکاری در پیشگیری از اعتیاد دارد و ارائه آموزش به‌ویژه برای والدین و جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیانگر تأثیر مثبت آن بر میزان آگاهی آن‌ها بوده است.

روانشناس و متخصص در حوزه اعتیاد ادامه داد:در زمینه برطرف کردن نقص کمبود تربیتی جوانان و نوجوانان و همچنین آموزش استفاده سودمند از اوقات فراغت توسط رسانه‌های همگانی از محوری‌ ترین راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به این مطلب که امنیت در گرو سلامت جامعه است و این دو بایگدیگر بسیار مقرون هستند، افزود: به هر میزان در زمینه امور فرهنگی، هنری، آموزشی و مهمتر از همه ورزش سرمایه‌ گذاری شود، سلامت جامعه تضمین می‌شود و مردم در امینت و آسایش کامل به سر خواهند برد.
 
اسماعیل گل تصریح کرد: بسیاری افراد از روی ناآگاهی و بی‌تجربگی و عدم اطلاع درست به مواد مخدر گرایش می‌یابند و همین امر موجب بروز حوادث و مشکلات عدیده ای در خانواده و جامعه برای آن‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها برای انجام رسالت خطیر و مهم خود از کارشناسان و متخصصان استفاده کنند تا عواقب استفاده از مواد را در معرض نمایش بگذارند و جوانان ببینند که مواد مخدر جز تباهی و بدبختی چیزی ندارد.

روانشناس و متخصص در حوزه اعتیاد گفت: آشنایی با انواع مواد مخدر، اطلاع و آگاهی درباره راه‌های پیشگیری از اعتیاد و ارائه و پخش سریال‌های عبرت آموز از نقش‌های مهم و موثر رسانه‌ها است.

اسماعیل گل با اشاره به نقش موثر مستندسازی در آگاه کردن جوانان در استفاده از موادمخدر و عواقب آن خاطر نشان کرد: جوانان آگاه می‌شوند که استفاده از موادمخدر سبب می‌شود تا دوران جوانی که بهترین دوران است نابوده شده و به هدر رود.

وی تاکید کرد: از وظایف مهم اصحاب رسانه، برنامه سازی، آگاه کردن و اطلاع رسانی خانواده‌ها و جوانان در زمینه اعتیاد است.

اسماعیل گل خاطرنشان کرد: میزگردها، ساخت سریال های تلویزیونی و نشان دادن افراد گرفتار در واقع یک از راه‌های پیشگیری مبتلاشدن به اعتیاد است.

وی به نقش پیشگیری رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ارتقا بخشیدن آگاهی‌ها و سطح دانش شهروندان از طریق رسانه‌ها تاثیرات بسیاری دارد تا جوانان و خانواده‌ها بدانند که چه خطراتی وجود دارد و با این بلای خانمانسوز مقابله کنند. 

متخصص در حوزه درمان اعتیاد در ادامه افزود: رسانه‌ها با نشان دادن عواقب و آسیب‌های اعتیاد کمک بسیاری به جوانان می‌کنند، چرا که نفوذ کلام رسانه‌ها فراوان است. 

اسماعیل گل روانشناس و متخصص در حوزه اعتیاد در پایان گفت: سازندگان سریال‌ها و فیلم‌ها و همچنین اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و پخش برنامه و فیلم‌های مستند و سینمایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش مهم و موثر و اساسی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha