سلامت نیوز :  با تعطیلی نوروز نمایندگان هم به تعطیلات می روند، برخی در حوزه انتخابیه خود و برخی به نفاط دیگر سفر می کنند. اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایرانگردی می کند.

دکتر حسینعلی شهریاری، به خبرآنلاین می گوید که ایرانگردی کار هرسالش است، البته نه برای دیدن شهرها، بلکه برای پی بردن به امکانات بهداشتی و درمانی استان های مختلف.

کل ایام نوروز تعطیل بودید؟
بله. بیمارستان نمی روم، چون کلینیک هلال احمر تا 17 فرودین تعطیل است. البته من خودم هم در روزهای تعطیل عملی انجام نمی دهم، به جز برای بیماران اورژانس چون اگر مشکلی پیش بیاید نمی توان کاری کرد.

نوروز امسال کجا رفتید؟

در حوزه انتخابیه نبودم و ایران را گشتم. چون در تعطیلات در حوزه انتخابیه من خبری نیست و اغلب مردم سفر می روند.

کدام مناطق؟
جاهایی که قبلا نرفتم. البته من هر جا می روم از بیمارستانها بازدید می کنم. سال قبل در خرم آباد اوضاع بهداشت آنجا را دیدم. استان های محروم الان بیشتر از آن چیزی هستند که اعلام می شود. بندرعباس کلی مشکلات دارد و باید دید کلان داشت و به تمام کشور امکانات داد. ایلام خیلی محروم است. حتی وقتی وارد حومه تهران هم شوید این محرومیت را می بینید. باید عدالت در سلامت رعایت شود. در سیاست کلان سلامت که در مجمع تشخیص مصلحت هم این موضوع مورد نظر ماست. منظور ما فقط دسترسی نیست و باید امکان برخورداری از امکانات را بدهیم و هزینه ها را کم کنیم. یعنی توزیع امکانات باید عادلانه باشد. چون دولت با شعار عدالت آمد.

در حوزه انتخابیه شما، زاهدان، بودجه و امکانات متناسب توزیع شده؟
من بودجه پنج ساله سیستان و بلوچستان را بررسی کردم که 3.5 درصد جمعیت کشور و 11 درصد خاک کشور را دارد، اما بررسی کردم که سالی حدود یک درصد بودجه را شامل می شود. به رئیس جمهور نامه نوشتم که این موضوع با شعار عدالت شما همخوانی ندارد. اما رئیس جمهور این اطلاعات را درست ندانستند و بررسی نکردند. من گلایه کردم که انتظار داشتم حداقل بررسی شود. برای همین نوشتم متاسفم برای شما و امیدوارم سایر تصمیم گیریهای شما عجولانه نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha