سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه در بودجه سال ۱۳۹۲ اعتبارات طرح پزشک خانواده حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در بودجه امسال حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح پزشک خانواده اختصاص داده شده اما با این وجود هنوز اعتبارات برای اجرای این طرح کافی نیست.

عابد فتاحی در گفت ‌وگو با خانه ملت، عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح پزشک خانواده را نامطلوب ارزیابی کرد وگفت: به طور حتم اجرای صحیح و کامل این طرح نیازمند اختصاص اعتبار از سوی دولت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال ۹۲، سالی پرتنش برای حوزه سلامت و طرح پزشک خانواده است، افزود: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید برای عبور از وضعیت کنونی حوزه سلامت برنامه‌ریزی کنند.

وی با اعلام اینکه در بودجه سال ۱۳۹۲ اعتبارات طرح پزشک خانواده حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در بودجه امسال حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح پزشک خانواده اختصاص داده شده اما با این وجود هنوز اعتبارات برای اجرای این طرح کافی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه منابع اعتباری حوزه بهداشت ودرمان در سال گذشته از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی به درستی مدیریت نشد، افزود: متأسفانه وضعیت اختصاص اعتبارات این حوزه در سال ۹۱ برای نمایندگان مجلس بسیار مبهم است.

وی درباره فواید اجرای کامل طرح پزشک خانواده٬ تاکید کرد: با اجرای این طرح٬ خدمات درمانی کشور مدیریت می‌شود و مراجعات مستقیم مردم به پزشکان متخصص و فوق تخصص تنها با ارجاع پزشک خانواده میسر خواهد بود، به همین علت با محدود شدن مراجعات مردم به متخصصان جلوی هزینه‌های بی‌مورد نیز گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای اجرای طرح پزشک خانواده در سال ۹۲ برنامه‌ریزی و تلاش کنند، افزود: به‌طور حتم نخست باید برای تحقق این طرح اعتبارات مناسب اختصاص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha