سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نقش اورژانس‌های اجتماعی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، خواستار توجه بیشتر به این مقوله در سال جاری شد.

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خانه ملت، در مورد لزوم تقویت اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی پدیده‌ای مفید در سطح کشور است که می‌تواند بسیاری از پیامد‌های اجتماعی را کاهش دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح اورژانس اجتماعی چندین سال است که در کشور اجرایی شده اما در سال جاری با توجه به گسترش برخی پدیده‌های اجتماعی، ضرورت برخورداری از خدمات اضطراری اینگونه اورژانس‌ها در کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

عزیزی با تأکید بر نقش بازدارنده اورژانس اجتماعی از ناهنجاری‌ها در جامعه، ادامه داد: اورژانس‌های اجتماعی دارای نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی داشته و خدمات متناسبی با حداقل سه ویژگی به موقع بودن، تخصصی بودن  و دردسترس بودن را ارائه می‌کنند.

وی افزود: پیشگیری یک سوم درمان هزینه دارد و  این کاهش هزینه در حالی است که اثربخشی آن ۱۱ برابر درمان است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، در مورد مکانیزم استفاده از اورژانس‌های اجتماعی، یادآور شد: این اورژانس‌ها به طور معمول در گلوگاه‌های شهر‌ها و مکان‌هایی نظیر ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها استقرار می‌یابند و افرادی را که نیازمند دریافت کمک هستند را شناسایی و به مراکز نگهداری موقت انتقال می‌دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کودکان و دختران فراری را از جمله گروه‌های هدف اورژانس‌های اجتماعی خواند وگفت: اگر این افراد به موقع شناسایی نشوند، سوداگران و افراد سودجو ممکن است با شناسایی آن‌ها، این افراد را به سوی جرایم و آسیب‌های اجتماعی سوق دهند که جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی یکی از مهم‌ترین هدف‌های اورژانس‌ها اجتماعی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha