سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، ضعف نظارت را یکی از عوامل گسترش استعمال دخانیات در جامعه خواند وگفت: به‌طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید در جهت تقویت بعد نظارتی خود تلاش کند.

محمدرضا رضایی‌‌کوچی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه وضعیت کنونی استفاده از دخانیات در کشور بسیار تأسف‌بار است، گفت: متأسفانه مصرف بی‌رویه دخانیات بیشتر در قهوه‌خانه دیده می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه محصولات دخانی استفاده شده در کشور از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، افزود: هم‌اکنون در قلیان‌ها از توتون‌ها معطر استفاده می‌شود که این محصولات از مواد شیمیایی استفاده شده و مضرات بسیاری دارد.

رضایی‌کوچی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی را متولی اصلی سلامت در کشور خواند وگفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای مبارزه با استعمال مواد دخانی آسیب‌زا تلاش کنند، وزارت بهداشت نیز باید بیش از تمام دستگاه در جهت جلوگیری از استعمال مواد دخانی در امکان عمومی برنامه‌ریزی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ضعف نظارت را یکی از عوامل گسترش استعمال دخانیات در جامعه خواند و گفت: به‌طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید در جهت تقویت بعد نظارتی تلاش کند.

وی با تأکید بر نقش آگاهی‌ساز صدا وسیما در زمینه کاهش گرایش افراد به دخانیات، تصریح کرد: متأسفانه عملکرد این سازمان در امور فرهنگ سازی بسیار ضعیف بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به تنهایی قادر به جلوگیری از عرضه دخانیات به ویژه قلیان در اماکن عمومی نیست، یادآور شد:‌ به طور حتم تمام دستگاه‌ها به‌ویژه سازمان مبارزه با دخانیات باید با افزایش تعامل در جهت کاهش سطح میزان مصرف دخانیات تلاش کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با مسئله استعمال دخانیات در امکان عمومی به طور قهری برخورد کند، افزود: به طور حتم با تنها با تذکر شفاهی نمی‌توان این اقدام را از سطح جامعه پاک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha