سلامت نیوز :  محمود مظفر با تشریح عملکرد امدادگران این سازمان در طرح امداد و نجات نوروزی ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفند امسال تاکنون ۵ هزار و ۲۴۸ عملیات توسط امدادگران پوشش داده شده است گفت: از این میان ۱۱۷ هزار و ۹۴۶ نفر دچار حادثه شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار و ۳۹۲ نفر توسط امدادگران امدادرسانی شدند گفت: ۵ هزار و ۲۲۴ تن نیز در این ۲۰ روز از مرگ حتمی با کمک امدادگران نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه از این میان ۲ هزار و ۹۶۳ نفر که در این حوادث دچار آسیب شده بودند به بیمارستان منتقل شدند گفت: ۳۲ هزار و ۶۳۲ تن نیز به صورت سرپایی و در محل توسط امدادگران درمان شدند.

مظفر با بیان اینکه در این مدت ۵۲۸ مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران انجام شده است گفت: همچنین ۶۶ هزار و ۸۹ تن نیز توسط جمعیت هلال‌احمر اسکان و تغذیه اضطراری داده شده‌اند و ۱۰۴ هزار و ۶۲۸ تن نیز با مراجعه حضوری به پایگاههای امدادی این سازمان از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۰۳ مورد عملیات هوایی توسط ۱۷ فروند بالگردهای این سازمان انجام شد گفت: تیم امداد هوایی این سازمان در ۳۸۰ ساعت پرواز به خدمت رسانی به مسافران نوروزی پرداخته است.

مظفر با اشاره به عملیاتهای امداد و نجات صورت گرفته در طی طرح نوروزی گفت: روز سیزدهم فروردین با انجام ۵۰۳ مورد عملیات در سطح کشور و امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر از مسافران‏ پر کارترین روز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا امروز بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به راه اندازی سامانه سراسری ندای امداد گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در سراسر کشور از طریق تماس با شماره تلفن۱۴۷ در صورت وقوع حادثه با اطلاع به پایگاههای امداد و نجات هلال احمر از خدمات امدادی این سازمان بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha