سلامت نیوز : محمدتقی طالبیان در گفت و گو با فارس، افزود: دیروز که روز  13 فروردین یا روز طبیعت بود همان طور که انتظار داشتیم شاهد رکوردزنی تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن بودیم، از ابتدای تعطیلات یعنی 26 اسفند به طور متوسط روزانه بین 7 تا 9 هز ار مورد مأموریت تصادفی داشتیم که دیروز این آمار از مرز 11 هزار نفر گذشت.

وی گفت: در مجموع از ابتدای تعطیلات تاکنون اورژانس کشور 157 هزار مأموریت مختلف را برای نجات جان مردم انجام داده است که از این تعداد 28 هزار و 700 مورد آن مأموریت ترافیکی بوده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته با احتساب اینکه اسفند امسال 30 روزه بود، افزایش 13 درصدی تصادفات را شاهد هستیم.

رئیس مرکزحوادث و فوریتهای پزشکی کشور ادامه داد: تا نیمه اول تعطیلات یعنی 10 روز اول تعداد حوادث به خصوص تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشت که موجب خوشحالی بود اما ناگهان در نیمه دوم تعطیلات شاهد افزایش چشمگیر تصادفات بودیم به طوری که هم تعداد تصادفات و هم موارد مرگ ناشی از آن در کل نسبت به سال گذشته حدود 5 تا 10 درصد در روزهای مختلف افزایش داشت.

وی گفت: رکورد این حوادث و مرگهای آن در روز طبیعت بود که متأسفانه بیش از 10 درصد بیشتر از سال گذشته بود و شاهد ثبت 2150 مورد مأ‌موریت ترافیکی در این روز توسط اورژانس کشور بودیم.

طالبیان ادامه داد: حوادث ترافیکی در کل حدود 20 درصد کل مأموریتهای اورژانس را در ایام تعطیلات به خود اختصاص داد. به جز این حوادث دلخراش، مرگهای ناشی از گازگرفتگی که حتی در چادرهای مسافران به علت روشن کردن گازپیک نیک و هیزم رخ داد نیز از جمله حوادث دلخراش این ایام بود که در کل به مرگ 9 ایرانی منجر شد.

رئیس اورژانس کشور گفت: در این مدت همچنین شاهد مرگ 3 نفر در آبهای کشور بر اثر غرق شدگی بودیم که یکی در سواحل شمالی، یکی در تبریز و دیگری در یزد رخ داد.

وی ادامه داد: اورژانس کشور آمار موارد مرگ ناشی از تصادفات را در اختیار دارد اما به علت قراری که با سازمان پزشکی قانونی داریم، از اعلام این آمار معذوریم و این سازمان باید به موقع آمار موارد مرگ را اعلام کند، فقط می‌توانیم بگوییم که متأسفانه تعداد موارد مرگ ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7.5 درصد بیشتر شده است که 95 درصد این مرگها در محل تصادف و قبل از رسیدن مأموران اورژانس بوده است که نشان دهنده افزایش شدت جراحات ناشی از تصادفات است.

طالبیان گفت: تحلیل این مسئله به عهده پلیس است اما قطعاً وضعیت جاده‌ها، افزایش تعداد خودروها و رانندگی نامناسب رانندگان مهمترین عوامل آن است که برای اصلاح این وضعیت قطعاً آموزش فرهنگ درست رانندگی به مردم و به خصوص نسل آینده از واجبات است و از امروز باید کودکان را در این مورد آگاه کرد. در کوتاه مدت نیز نظارت و سختگیریهای پلیس باید بیشتر شود.

وی همچنین از بازدید اورژانس بیمارستان امام خمینی تهران خبر داد و گفت: امروز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از اورژانس این بیمارستان بازدید کردیم و مشخص شد که در ایام تعطیلات متخصصان داخلی، قلب و عروق، عفونی، نورولوژی و بیهوشی روزانه در این بیمارستان حضور داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha