سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تنها زمانی می توانند از اختصاص بودجه مورد نظر وزارت بهداشت حمایت کنند که مسئولان این وزارتخانه گزارش عملکرد شفاف و درستی را به مجلس ارائه دهند و مشخص شود که آیا در طول سال جاری هزینه کردها قانونی بوده است یا خیر.

وزارت بهداشت گزارشی از هزینه کردها به مجلس ارائه دهد
سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تنها زمانی می توانند از اختصاص بودجه مورد نظر وزارت بهداشت حمایت کنند که مسئولان این وزارتخانه گزارش عملکرد شفاف و درستی را به مجلس ارائه دهند و مشخص شود که آیا در طول سال جاری هزینه کردها قانونی بوده است یا خیر.

سلیمان عباسی در گفت و گو با پانا در خصوص بودجه سال 92حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: بودجه وزارت بهداشت و اساسا حوزه سلامت، بودجه پیچیده ای است و حتی بودجه  تمامی دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز باید با حساسیت ویژه ای تعیین شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت بهداشت بارها از کسری بودجه و اعتبارات برای طرح های مختلف بهداشتی و درمانی انتقاد کرده است اما این در حالی است که هیچ دلیل قانع کننده ای در این خصوص ارائه نداده است. همچنین آنچه که مشخص است این است که طی چند ماه گذشته حوزه بهداشت با کمبود منابع مواجه شده است اما این کسری بودجه مقطعی است و  وزارت بهداشت باید دلایل علمی و منطقی برای کمبود اعتبارات خود به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کند.
نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس نهم افزود: اساسا تخصیص اعتبارات به همه وزارتخانه ها از یک نگاه کشوری بهره می برد و  نگاه صنفی در اختصاص بودجه جایی ندارد و همین مسئله نیز در خصوص بودجه حوزه بهداشت و درمان صدق می کند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر و پیش از تعیین بودجه سال 92حوزه بهداشت، وزارت بهداشت باید دلایل منطقی از روند هزینه کرد اعتبارات سال جاری خود ارائه دهد و باید توضیح داده شود که آیا هزینه های صورت گرفته  در راستای رضایتمندی مردم بوده است و چقدر وزارت بهداشت توانسته است در کنترل بیماری ها موفق عمل کند و همچنین شاخص های سلامتی را ارتقا بخشیده است.
عباسی در ادامه خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس تنها زمانی می توانند از اختصاص بودجه مورد نظر وزارت بهداشت حمایت کنند که مسئولان این وزارتخانه  گزارش عملکرد شفاف و درستی را به مجلس ارائه دهند و مشخص شود که آیا در طول سال جاری هزینه کردها قانونی بوده است یا خیر.
به گفته وی، گزارشی از نحوه عملکرد وزارت بهداشت و هزینه کردهای این دستگاه در اختصاص اعتبار سال 92تاثیر بسزایی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha