سلامت نیوز: معاون پارلمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فضای مجلس برای تصویب قوانین مرتبط با ارتقای سلامت جامعه مناسب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رمضان محسن‌پور به مناسبت برگزاری هفته سلامت گفت: بدون شک نمایندگان مجلس در هر جایی که برای حفظ سلامت مردم نیاز قانونی چه به لحاظ لایحه و چه به لحاظ طرح باشد، کمک می‌کنند.

وی چشم‌انداز تعامل و همکاری نمایندگان مجلس با وزارت بهداشت را روشن توصیف کرد و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در مجلس نهم صورت گرفت این بود که در مقایسه با مجلس هشتم، تعداد نمایندگان پزشک راه یافته به مجلس افزایش 20 درصدی داشته است به نحوی که از 290 نماینده مجلس 42 نماینده پزشک بوده‌اند.

وی گفت: این اتفاق نشان می‌دهد که مردم، پزشکان را به عنوان گروه‌های معتمد جامعه قبول دارند و این نقطه قوتی است که خود تعامل و همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به عنوان قانون‌گذاران در ارتقای سلامت جامعه رقم می‌زند.

اختصاص 42 ماده از قانون برنامه پنجم توسعه به موضوع سلامت


معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: 42 ماده از 235 ماده قانون برنامه پنجم توسعه به حوزه و موضوع سلامت اختصاص دارد.

وی از قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان یکی از قوانین مترقی کشور نام برد و علت آن را لحاظ شدن نقطه نظرات کارشناسی و نیز تعامل خوب وزارت بهداشت با نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha