سلامت نیوز: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دز هفته آخر فروردین خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 92 بین 12 تا 13 هزار نفر خواهد بود.

ابراهیم خدایی در گفت وگو با پانا، اظهار کرد: کارنامه اولیه شرکت کنندگان در آزمون دکتری سال 92 در هفته آخر فروردین ماه امسال بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد و پس از آن افراد مجاز به انتخاب رشته معرفی خواهند شد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 92 بین 12 تا 13 هزار نفر خواهد بود، تصریح کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ظرفیت های خود را برای پذیرش دانشجوی دکتری اعلام کرده اند که این ظرفیت ها توسط دفتر گسترش آموزش عالی در مرحله بررسی است و پس از نهایی شدن به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
به گفته وی، داوطلبانی که پس از انتشار نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته شناخته می شوند می توانند حداکثر 50 کدرشته محل را از میان کدرشته محل های تحصیلی رشته امتحانی مربوطه انتخاب و آنها را به ترتیب اولویت علاقه خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.
خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از محاسبه نمره آزمون کتبی داوطلبان و درنظر گرفتن ظرفیت های اعلام شده برای هر رشته محل، افراد واجد شرایط به تعداد حداقل سه برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه در هر رشته محل به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی خواهند شد.
به گفته این مقام مسئول، نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 92 در شهریورماه اعلام خواهد شد.
در آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1392 تعداد 217 هزار و 827 داوطلب ثبت نام کردند که 176 هزار و 185 نفر از آن ها در جلسه امتحان حاضر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha