سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از توجه ویژه وزارت بهداشت به مرزهای شرقی کشور در ریشه کنی و کنترل بیماری های فلج اطفال و سل خبر داد.

محمد مهدی گویا در گفت وگو با پانا، در خصوص وضعیت فلج اطفال در ایران توضیح داد:  طرح فلج اطفال در راستای ریشه کنی این بیماری در دنیا انجام می شود و به همین منظور 13 سال است که کشور ما عاری از بیماری فلج اطفال شده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که هنوز در کشورهای همسایه شامل افغانستان و پاکستان بیماری فلج اطفال به صورت بومی وجود دارد، لذا هر ساله در مناطق مرزی شرق کشور واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت انجام می شود.
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت کشور ما را اتباع بیگانه افغانستانی و پاکستانی تشکیل می دهند باید برای جلوگیری از بروز بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون رایگان برای کودکان آن ها انجام می شود.
وی در ادامه در خصوص وضعیت سل در کشور بیان کرد: از مجموع 10 هزار نفری که سالانه در کشور ما مبتلا به سل تشخیص داده می‌شوند، حدود 20 درصد از کشورهای همسایه به ایران می‌آیند که عمدتاً اتباع کشورهای همسایه هستند که برای درمان به ایران می‌آیند چون امکانات تشخیصی و درمانی در کشورهای همسایه در مورد بیماری سل نسبت به کشور ما ضعیف است.
گویا گفت: تمام مراحل تشخیص و درمان بیماری سل در کشور ما رایگان است و بیماران هیچ هزینه‌ای برای درمان این بیماری پرداخت نمی‌کنند.
گویا تصریح کرد: هم اکنون در بخش بیماریهای واگیردار مشکل عمده ای در کشور وجود ندارد و در تلاش هستیم تا به تکنولوژی تشخیص سریع بیماری سل از طریق آزمایش دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha